کد خبر 1633
۳۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵

گزارش اختصاصی؛

اختلاف یا ایراد؛ واردات خودرو در دوراهی

اختلاف یا ایراد؛ واردات خودرو در دوراهی

مجلس شورای اسلامی با واردات خودرو موافقت کرد؛ خبر کوتا بود و اما تفسیر فنی آن بی نهایت. مشکلات در زمینه نحوه فعالیت خودروسازان در سالهای اخیر کار را به جایی رساند تا بالاخره مجلس وارد کار شده و برخی سیاست ها را در این بخش اعمال کند.

پایگاه خبری تحلیلی نمایندگان ما: مجلس شورای اسلامی با واردات خودرو موافقت کرد؛ خبر کوتا بود و اما تفسیر فنی آن بی نهایت. مشکلات در زمینه نحوه فعالیت خودروسازان در سالهای اخیر کار را به جایی رساند تا بالاخره مجلس وارد کار شده و برخی سیاست ها را در این بخش اعمال کند.

واردات خودرو پیرو تصمیم مجلس شورای اسلامی در حالی حواس خودرو سازان داخلی را به خود جلب کرد که از سوی برخی از نهادهای حاکمیتی هم مورد مخالفت قرار گرفت.

مصطفی آقا میرسلیم نماینده مردم تهران اخیر در اظهارنظری گفت که مجمع تشخیص مصلحت نظام  هم با واردات خودرو مخالفت است.

این در حالی است برخی کارشناسان معتقدند این طرح نگرانی های ارزی دامن زده و نمی توان آن را در راستای اقتصاد مقاومتی قلمداد کرد.


با این حال نمایندگان پیرو تصویب این مواد قانونی در ساماندهی بازار خودرو اهداف دیگری را پیگیری می کنند.

در همین زمینه حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا به خبرنگار نماینده گراف گفت: ما تلاش داریم در این طرح واردات خودرو به ازای صادرات خودرو و قطعات آن انجام شود و از سوی دیگر نباید با ارزی باشد که منشأ داخلی دارد. 

اختلاف یا ایراد؛ واردات خودرو در دوراهی!


البته در این بخش برخی هم از اختلاف نظر دولت و مجلس پیرو واردات خودرو به کشور سخن به میان آوردند.

جعفر قادری در همین زمینه به نماینده گراف گفت: به اعتقاد بنده مصوبه مجلس واردات را به صادرات خودرو گره زده است. و این مسئله بدین منظور است تنها از طریق ارز حاصله از صادرات خودرو و صادرات قطعات خودرو و نیروی محرکه ، امکان واردات خودرو وجود دارد،بنابراین اینطور نیست که جای نگرانی در این بخش وجود داشته باشد.

وی این را هم گفت که اختلاف نظر مجلس و دولت در این بخش این نامشخص است اما آنچه که وجود داشته اصلاحیه و رفع ایرادات شورای نگهبان بوده که در کمیسیون صنایع م مصوب شده و به صحن علنی آمده است حال آنکه در کمیسیون مربوطه چه گذشته و آیا نمایندگان دولت چه گفتند و نظر نمایندگان دولت چه بوده اطلاعی در دست نیست.

با همه تفاسیر باید منتظر ماند و دید اصلاحات صورت گرفته از سوی مجلس در زمینه این طرح، به چه سرنوشتی در شورای نگهبان دچار خواهد شد چراکه در صورت اختلاف در این زمینه ، این موضوع به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع و تصمیم نهایی در آنجا اخذ خواهد شد.

انتهای پیام

کد خبر 1633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =