کد خبر 16644
۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۸

عباسی :

مردم مسلمان برای دفاع از مردم غزه بپاخیزند

مردم مسلمان برای دفاع از مردم غزه بپاخیزند

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، گفت: مردم مسلمان باید به پاخیزند و دولت های خود را مجبور کنند که از مردم غزه دفاع کند و این خودش نابودی اسرائیل را حتی زودتر از ۲۵ سال پیش بینی شده کلید خواهد زد.

به گزارش نمایندگان، فریدون عباسی ضمن محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین، بیان کرد: تشکیل دولت غاصب صهیونیستی با فریب و کشتار همراه بوده و با دخالت انگلستان صورت گرفته است. یعنی عامل اصلی دولت انگلستان بود که قصد داشت جاپای استعماری خود را در آسیای جنوب غرب نگهدارد و کنترلی نیز بر شمال آفریقا داشته باشد. فلذا این رژیم جعلی را ساخته و در این نقطه از جهان مستقر کردند.

وی اظهار کرد: این موضوع نیز بعد از فروپاشی دولت عثمانی صورت گرفت. بعد از این‌که مسلمانان چندپارچه شدند، غربی‌ها توانستند در منطقه ما نفوذ داشته باشند. از سال ۱۹۴۸ به بعد به دفعات کشتارهای زیادی صورت گرفته و هر بار  به دلیلی ضعف کشورهای عربی که ایدئولوژی اسلامی در آنان عمیق نبود و بیشتر با ناسیونالیسم عربی پیش میرفتند نتوانسته مقاومت کرده و در برابر رژیم صهیونیستی شکست می‌خوردند.

نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: جنگ‌ سال‌های ۱۹۶۷ و ۱۹۷۰ گواه جنایات رژیم صهیونیستی است. رژیم صهیونیستی هر وقت خواسته فلسطینی ها را آواره تر از آنچه بودند کرده است. اما بعد از اینکه جنوب لبنان که آزاد شد و سپس جنگ شش روزه و ۳۳ روزه که صورت گرفت، شکست ناپذیری رژیم صهیونیستی زیر سوال رفت. همین حملاتی که به دفعات از غزه و یا کرانه باختری صورت گرفته نشان داد که این رژیم آن اقتدار امنیتی و اطلاعاتی که با تبلیغ برای خودش ساخته بود، ندارد.

وی تاکید کرد: رژیم صهیونیستی در سال گذشته دچار بحران داخلی بود. تظاهرات مختلف و عدم سازگاری احزاب آن با یکدیگر و اختلال در روند تشکیل دولت، برای انسجام داخلی خود دست به حملات متعدد به غزه  زد ولی فکر نمی کرد که غزه آمادگی حمله به این شکل و اسیر گرفتن از آن را داشته باشد. رژیم صهیونیستی در جنگ های زمینی ضعیف است ولی هواپیما و بمب‌های هوایی داشته و غزه را تحت فشار گذاشتند.

وی افزود: حتما با کمک کشورهای اسلامی مردم غزه پیروز خواهند شد. مردم باید به پاخیزند و دولت های خود را مجبور کنند که از غزه دفاع کند و این خودش نابودی اسرائیل را حتی زودتر از ۲۵ سال پیش بینی شده کلید خواهد زد.

منبع:ایسنا

انتهای پیام 

کد خبر 16644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =