کد خبر 16674
۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۸

فلاحی:

رفع تحریم‌های تسلیحاتی فرصتی برای صادرات تجهیزات نظامی

رفع تحریم‌های تسلیحاتی فرصتی برای صادرات تجهیزات نظامی

عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس، گفت: رفع تحریم‌های تسلیحاتی فرصتی برای صادرات تجهیزات نظامی و ارزآوری است.

به گزارش نمایندگان، سارا فلاحی با اشاره به قطعنامه شورای امنیت مبنی بر لغو تحریم‌های تسلیحاتی ایران در حوزه‌های موشکی و تجهیزات دوگانه مرتبط با بحث‌های تسلیحاتی، گفت: اکنون شرایط بهینه‌ای برای کشورمان ایجاد شده زیرا دستاوردهای خوبی در حوزه تولید تسلیحات و تجهیزات نظامی مشروع وجود دارد که می توان از آنها برای صادرات و ارزآوری استفاده کرد.

نماینده مردم ایلام، ایوان، چرداول، مهران و ملکشاهی و سیروان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تحریم ها در حوزه نظامی علیه ایران پیش تر خنثی شده بود و اکنون رفع تحریم ها می تواند ظرفیت مضاعفی ایجاد کند تا صنعت دفاعی کشورمان ارتقاء یابد، اظهار کرد: در واقع اکنون این فرصت وجود دارد که نیازمندی هایمان در حوزه نظامی را تامین و برطرف کنیم.

وی ادامه داد: امروزه صنعت نظامی و دفاعی ایران اسلامی با تولیدات کشورهای مدعی رقابت می کند از این رو صدور این قطعنامه سبب می شود کشورهایی که نیازمند بهره مندی از فناوری های نظامی و دفاعی پیشرفته جمهوری اسلامی هستند، به راحتی و سهولت به تامین نیازهای خود اقدام کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در این زمینه، افزود: غربی ها به سرکردگی ایالات متحده تلاش های متعددی انجام دادند تا این تحریم ها در سایه قطعنامه سازمان ملل برطرف نشود اما نتوانستند این دسیسه شوم خود را عملیاتی کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اکنون کشورها می توانند بی قید و شرط با ایران در حوزه نظامی مراوده داشته باشند، تصریح کرد: مطابق ماده ۲۵ منشور ملل متحد کشورها موظف هستند که از مصوبات شورای امنیت پیروی کنند زیرا الزام‌آور است و  اگر نیاز هست قوانین ملی خود را باید در این زمینه اصلاح کنند.

منبع:خانه ملت 

انتهای پیام 

کد خبر 16674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =