کد خبر 1996
۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۵

کریمی:

قدرت نظامی ایران حسادت دشمنان را برانگیخته است

قدرت نظامی ایران حسادت دشمنان را برانگیخته است

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اصل مودت و دوستی کشورمان با همسایگان،گفت: کشورهای همسایه باید با درک موقعیت ژئوپلیتیکی ایران در منطقه بر پیمان حسن همجواری استوار باشند.

به گزارش نمایندگان ما، علی کریمی فیروزجائی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی، با اشاره به  چالش اخیر آذربایجان، اظهار کرد: تاریخ نشان می دهد که ایران رفتار مبتنی بر احترام و دوستی پایدار را با همسایگان هرگز مخدوش نکرده است.

 ‏نماینده مردم بابل در مجلس با اشاره به جنگ تحمیلی ۸ ساله افزود: ایران در این جنگ با هدف دفاع و دفع تجاوز آشکار عراق وارد جنگ شد و قطعنامه ۵۹۸ سازمان ملل متحد گواه روشنی بر حقانیت کشورمان در جنگ بود.

 ‏کریمی فیروزجایی مزرهای کشورمان را مرزهای صلح و دوستی نامید و افزود: دکترین دفاعی کشورمان مبتنی بر صلح و آرامش و تأمین امنیت پایدار است.

 ‏وی، برگزاری رزمایش های نظامی را در داخل کشور حق طبیعی و محترم شمرده بین المللی دانست و افزود: رویکرد عمده این رزمایش ها بازدارندگی در برابر هرگونه خطرات احتمالی علیه کشورمان است.

 ‏این نماینده مردم در مجلس یازدهم گفت: کشورمان از تشدید ناآرامی ها در کشورهای همسایه استقبال نمی کند و این به معنای احترام به صلح و ثبات در منطقه است.

 ‏عضو هیأت رئیسه مجلس یازدهم با تأکید بر لزوم تن دادن آذربایجان به پیمان حسن همجواری اظهار کرد: عدم پایبندی آذربایجان به اصول مفاهمه و سازش پیامد ناگواری برای آن خواهد داشت.

 ‏وی، نیروهای مسلح کشورمان را افتخارآفرینان میدان نبرد علیه متجاوزان نامید و افزود: خروش رزم آوران بیدار ایران خواب را از چشمان دشمنان این مرز و بوم ربوده است.

 ‏کریمی فیروزجایی تصریح کرد: ایران با برخورداری از نیروهای راهبردی در عرصه های جنگی به قدرت برتر نظامی منطقه تبدیل شد و این مایه مباهات است. ایران اکنون در هیچ بخشی از عرصه نظامی محتاج بیگانگان نیست و خودکفا یی ما در تجهیزات دفاعی حسادت دشمنان را برانگیخته است.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام

کد خبر 1996

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =