کد خبر 2077
۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۷

الهیان:

جمهوری اسلامی خواستار روابط مستحکم با عراق است

جمهوری اسلامی خواستار روابط مستحکم با عراق است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در دیدار با نخست وزیر پیشین عراق، گفت: جمهوری اسلامی ایران در سیاست خارجی نیاز به روابط مستحکم با کشور دوست و برادر عراق دارد لذا نتیجه انتخابات آینده پارلمان این کشور مهم و تاثیرگذار است.

به گزارش نمایندگان ما، زهره الهیان عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در سفر اخیر خود به عراق با نوری مالکی نخست وزیر پیشین عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

الهیان در توضیح این دیدار با یادآوری مسائل مطرح درباره موضوع تعامل مجلس ایران و عراق و انتخابات پیش روی پارلمان عراق، گفت: آینده عراق در گرو انتخابات آینده پارلمان این کشور است.

رئیس کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی افزود: امیدواریم جریان اسلام گرا در انتخابات آینده عراق پیروز شود و بتواند کرسی‌های بیشتری را در مجلس کسب کنند زیرا وضعیت موجود رضایت بخش نیست و جریان غرب‌گرا نتوانسته خدمات خوبی را به مردم عراق دهد.

وی ادامه داد: مردم عراق از این شرایط فعلی ناراضی هستند ضمن اینکه جمهوری اسلامی در سیاست خارجی نیاز به روابط مستحکم با کشور دوست و برادر عراق دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین اظهار کرد: در این دیدار به جنبه‌های تعامل جمهوری اسلامی ایران با عراق و سفر اربعین نیز پرداخته شد. همچنین صحبت‌هایی درباره سردار دلها حاج قاسم سلیمانی و تاثیر ایشان در مبارزه با تروریسم مطرح شد.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام

کد خبر 2077

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =