کد خبر 2073
۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۵

مقتدایی:

مذاکرات برجام باید تامین کننده منافع ایران باشد

مذاکرات برجام باید تامین کننده منافع ایران باشد

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید بر انفعال اروپایی‌ها در تامین منافع ایران از برجام، گفت: مذاکرات باید منتج به نتیجه شود و نتیجه باید تامین منافع ایران در بالاترین سطح از برجام باشد، ایران مذاکره برای مذاکره نمی‌کند.

به گزارش نمایندگان ما، عباس مقتدایی نماینده مردم اصفهان در مجلس، در واکنش به اظهارات مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیرامون بازگشت سریع جمهوری اسلامی ایران به مذاکرات وین، گفت: اتحادیه اروپا و به طور مشخص سه کشور اروپایی زمان بسیار زیادی را از ایران گرفتند و فرصت سوزی بزرگی انجام دادند، وقتی آمریکایی‌ها از برجام خارج شدند، اروپایی ها تاکید کرده و قول دادند که جبران نبود آمریکا را خواهند کرد. آنها به ایران گفتند که تضمین می‌کنند ایران منافع خود از برجام را داشته باشد اما در عمل آنها با وقت کشی همان راه ایالات متحده آمریکا را ادامه دادند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، افزود: آمریکا با خروج از توافق هسته‌ای و اروپایی‌ها با ماندن در برجام عملا یک کار را انجام دادند و آن نقض پیمان و جلوگیری از دستیابی ایران به منافعی بود که قرار بود از برجام ببرد لذا در شرایط فعلی کشورهای اروپایی در موضعی نیستند که بخواهند برای ایران خط و نشان بکشند.

مقتدایی یادآور شد: ما به اروپایی‌های طرف توافق پیام دادیم که اهل مذاکره و پیگیر برجام هستیم اما سیاست خارجی ایران این نیست که برجام را به اقتصاد کشور و اقتصاد ایران را به برجام گره بزند.

وی ادامه داد: ما رویکرد نگاه به آسیا و همکاری با کشورهای همسایه را برگزیدیم و حضور ما در پیمان شانگهای هم می‌تواند تسریع کننده این موضوع باشد. اتحادیه اروپا باید تصمیم بگیرد که آیا می‌خواهد ایران در برجام بماند و از منافع آن بهره‌مند شود یا اینکه ایران بهره مند از منافع نشود.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران تجربه عظیم و گرانبهایی به دست آورده که برای آن بهای سنگینی پرداخت کرده است. ما مذاکره برای مذاکره را نمی پذیریم، مذاکره باید منتج به نتیجه شود و نتیجه باید تامین منافع ایران در بالاترین سطح باشد لذا اتحادیه اروپا یا هر کشور که تمایل دارد ایران در برجام بماند باید تضمین کند که به سرعت پیمان شکنی ها را خاتمه می‌دهد و منابع ایران را تامین می‌کند.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام     

کد خبر 2073

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =