کد خبر 17028
۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶

علیرضابیگی:

ضرورت احساس مسئولیت کشورهای اسلامی نسبت به مردم غزه/ قطع ارتباط سیاسی و اقتصادی اولویت دارد

ضرورت احساس مسئولیت کشورهای اسلامی نسبت به مردم غزه/ قطع ارتباط سیاسی و اقتصادی اولویت دارد

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس اعتقاد دارد: برخی از کشورهای عربی و اسلامی احساس مسئولیت کمتری نسبت به مردم غزه داشته‌اند لذا مشاهده می‌شود که حماس و مردم فلسطین بیشتر به ایران تکیه می کنند.

به گزارش نمایندگان، احمد علیرضابیگی با یادآوری سخنان رهبر انقلاب در راستای ضرورت قطع ارتباط کشورهای دنیا خصوصا کشورهای اسلامی با صهیونیست ها، گفت: کشورهای اسلامی دارای قابلیت ها و ظرفیت های مهمی در عرصه های سیاسی و اقتصادی هستند؛ بر این اساس انتظار می رود در حوزه سیاسی اقدامات قاطعانه ای برای کمک به مردم غزه و فلسطین انجام شود.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع نمی توان صدور قطعنامه مصوب سازمان ملل یا اجلاس هایی که در ریاض و مصر برگزار شد را اقدام قابل ملاحظه ای در حوزه بین الملل و سیاسی دانست. بر این اساس می توان اذعان کرد متاسفانه برخی از کشورهای عربی و اسلامی احساس مسئولیت کمتری نسبت به مردم غزه داشته اند لذا مشاهده می شود که حماس و مردم فلسطین بیشتر به ایران تکیه می کنند.

وی با اشاره به اینکه اگر اراده سیاسی برای قطع همکاری وجود داشته باشد، اراده قطع همکاری اقتصادی نیز محقق می شود، ادامه داد: انتظار می رود ملت ها، دولت های خودشان را تحت فشار قرار دهند تا مقامات کشورهای آنها در مسیر درست حرکت کنند. بر این اساس مشاهده می شود که امروزه افکار عمومی در آمریکا یا برخی کشورهای اروپایی خواستار مطالبه گری از دولتمردان خودشان برای حمایت از مردم غزه هستند. در این میان مشاهده می شود که اردوغان علی رغم ارتباط با صهیونیست ها و داشتن روابط اقتصادی، به دلیل حمایت مردم این کشور از فلسطینیان مجبور به موضع گیری می شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: همچنین افزایش فشار رسانه ای نیز می تواند سازمان های بین المللی را به میدان بیاورد؛ صهیونیست ها از این ابزار بهره بردند و خانواده اسرای خود را به همراه وزیر خارجه این رژیم راهی بلژیک کردند تا بگویند که دچار آسیب شده اند و باید حماس تحت فشار قرار بگیرد، از این رو کشورهای اسلامی نیز باید از این رویه برای تحت فشار گذاشت صهیونیست ها استفاده کنند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: کشورهای اسلامی باید با همراهی مردم و وحدت ملی حمایت قاطع خود را از فلسطینیان نشان دهند؛ عدم یکپارچگی کامل بین این کشورها بدون شک نتیجه سوءمدیریت دولتمردان است.

منبع:خانه ملت

انتهای پیام

کد خبر 17028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =