کد خبر 17131
۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۱

جدی درگفتگو با نمایندگان؛

رفتار دوگانه بانک مرکزی در تخصیص ارز به واردات کالا 

رفتار دوگانه بانک مرکزی در تخصیص ارز به واردات کالا 

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با بیان اینکه بانک مرکزی رفتاری دوگانه در قبال تخصیص ارز برای واردات کالا دارد گفت: تخصیص ارز به واردات چای مربوط به حوزه کاری بانک مرکزی است نه وزارت جهاد کشاورزی. 

علی جدی نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با نمایندگان، گفت: تخصیص ارز به واردات چای و دیگر کالاها مربوط به حوزه کاری بانک مرکزی است نه وزارت جهاد کشاورزی. 

وی افزود: واقعیت این است که بانک مرکزی رفتاری دوگانه در قبال تخصیص ارز برای واردات کالاها دارد و من این موضوع را در دیداری که با رئیس جمهور داشتم مطرح کردم و عنوان کردم که بانک مرکزی نباید پوست خربزه زیر پای دولت باشد.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: بانک مرکزی در حالی چند میلیارد دلار ارز به واردات چای تخصیص داده که طبق برآوردها نیاز ما به واردات چای کمتر از ۳۰۰ میلیون دلار بوده است. 

جدی خاطرنشان کرد: در حالی چند میلیارد دلار ارز به واردات چای تخصیص یافت که بخشی از این چای‌ها به کشور وارد نشد و بخشی هم بسته‌بندی شده و مجدد به کشورهای دیگر صادر شده است و اصلاً در داخل به مصرف نرسیده است. 

وی افزود: تخصیص ارز به واردات چای در حوزه کاری بانک مرکزی است نه وزارت جهاد کشاورزی و ما می‌بینیم که بانک مرکزی در حالی به واردات چای چند میلیارد دلار ارز تخصیص می‌دهد که در مقابل برای واردات خودرو که خود دولت برای آن لایحه داده گفته می‌شود که نداریم.

جدی خاطرنشان کرد:همچنین در بحث لاستیک خودرو برای واردات مواد اولیه ارز تخصیص داده نمی‌شود تا کارخانه‌ای به تعطیلی کشیده می‌شود و پس از بحرانی شدن وضعیت بازار به خاطر تعطیلی کارخانه ارز برای واردات لاستیک خودرو داده می‌شود. 

انتهای پیام

کد خبر 17131

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =