کد خبر 17432
۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۲

بیگی نژاد در گفتگو با نمایندگان:

اعتبار توسعه میادین نفتی به جای وزارت نفت سر از «سازمان برنامه و بودجه» درآورد!

اعتبار توسعه میادین نفتی به جای وزارت نفت سر از «سازمان برنامه و بودجه» درآورد!

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: اعتبارات توسعه میادین نفتی به جای وزارت نفت سازمان برنامه درآورده و این مسئله باعث شده تا نگاه تخصصی نسبت به این مسئله وجود نداشته باشد.

هادی بیگی نژاد نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با نمایندگان، گفت: اعتبارات مربوط به توسعه و احیای میادین نفتی به جای وزارت نفت سر از سازمان برنامه درآورده است.

وی افزود: این مسئله باعث شده تا به دلیل عدم وجود متخصص در این حوزه در سازمان برنامه نگاه تخصصی و صحیحی به تخصیص اعتبارات به این حوزه وجود نداشته باشد.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس اظهار داشت: برای توسعه میادین نفتی و احیای میادین در این حوزه ۴ میلیارد دلار از سوی سازمان برنامه اختصاص یافته که این اعتبار اندک حتی برای توسعه میدان پارس جنوبی هم کافی نیست.

بیگی نژاد خاطرنشان کرد: باید نگاه تخصصی به بحث توسعه میادین نفتی داشته باشیم و برای این منظور باید اعتباراتی بیش از این در نظر گرفته شود.

وی افزود: در دولت قبل که چاه‌های نفت بسته شد و از آنها نفت برداشت نمی‌شد اما در دولت فعلی که چاه‌های قبلی احیا شده و کار تولید نفت در حال انجام است باید اعتبارات برای احیا و توسعه میاد.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس اظهار داشت: ما امکان فروش نفت را بیش از این هم داریم، اما واقعیت این است که با این وضعیت امکان تولید نفت بیش از این مقدار فعلی را نداریم و باید با جدیت نسبت به افزایش تولید نفت اقدام کنیم.

انتهای پیام

کد خبر 17432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =