کد خبر 17647
۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۴

علی‌رغم اعتراض رییس سازمان برنامه و بودجه :

بدعت کمیسیون تلفیق در تحمیل ۳۷ هزار میلیارد تومان بار مالی جدید به دولت

بدعت کمیسیون تلفیق در تحمیل ۳۷ هزار میلیارد تومان بار مالی جدید به دولت

رئیس سازمان برنامه و بودجه در جلسه کمیسیون تلفیق با مصوبه اخیر این کمیسیون مبنی بر تخصیص ۳۷ همت یارانه به نانوایان برای سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ مخالفت کرده و اعلام کرد این یارانه از محل صرفه جویی در مصرف آرد با نانوایان پرداخت می شود و این مصوبه هزینه سنگینی بر دوش دولت می گذارد.

به گزارش نمایندگان، حسینعلی حاجی دلیگانی در تشریح مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳ گفت: اعضای کمیسیون در بررسی پیشنهادهای الحاقی به لایحه بودجه مصوب کردند تا در سال آینده ۱۹ همت به عنوان یارانه به نانوایان اختصاص پیدا کند.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس اظهار داشت: همچنین طبق این مصوبه بنا شد تا دولت در سال جاری نیز ۱۸ همت یارانه برای نانوایان در نظر بگیرد.

وی افزود: بر اساس مصوبه کمیسیون مقرر شد تا این میزان یارانه با هدف جبران هزینه های تحمیلی به نانوایان در طول سال و به منظور جلوگیری از افزایش قیمت نان توسط نانوایان به خاطر هزینه‌های تحمیلی به نانوایان اختصاص یابد.

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق این مقدار یارانه از طریق بانک سپه به حساب نانوایان واریز خواهد شد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس اظهار داشت: این مصوبه مخالفت رئیس سازمان برنامه و بودجه را به همراه داشت و منظور عنوان کرد که یارانه پرداختی به نانوایان توسط وزارتخانه های اقتصاد و کشاورزی و از محل صرفه جویی در مصرف آرد تأمین و به عنوان یارانه به حساب نانوایان واریز می شود و تخصیص ۱۹ همت اعتبار برای این منظور هزینه سنگینی را به دولت تحمیل می کند.

وی افزود: همچنین اعضای کمیسیون در مصوبه دیگر و در قالب جدولی قیمت نفت خام و گاز طبیعی، میعانات گازی، گازهای فرعی همچون اتان، پروتان، گاز مایع، برای فروش به داخل و صادرات در سال آینده را مشخص کردند که تعیین قیمت این محصولات به شفافیت در این زمینه کمک می کند.

منبع:ایرنا 

انتهای پیام 

کد خبر 17647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =