کد خبر 17690
۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۶

فیروزی‌:

نباید خط تولید پژو پارس بدون پیش‌بینی خودروی جایگزین متوقف شود

نباید خط تولید پژو پارس بدون پیش‌بینی خودروی جایگزین متوقف شود

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اگر قرار باشد خط تولید پژو پارس بدون پیش‌بینی خودروی جایگزین متوقف شود، حتما ناترازی موجود بیشتر می‌شود و شکاف بین عرضه و تقاضا بیشتر خواهد شد از سوی دیگر با توجه به افزایش تقاضا در روزهای پایانی سال حتی بیان این موضوع موجب متزلزل کردن قیمت‌ها در بازار می‌شود.

به گزارش نمایندگان، حجت الله فیروزی درباره صحبت‌های رئیس سازمان استاندارد مبنی بر اینکه پژو پارس تا اسفند امسال مجوز تولید دارد، گفت: هرچند این سیاست ناشی از  رعایت استانداردها است و همگان می‌دانیم که خودروهای موجود باید از استانداردهای لازم برخوردار باشند، زیرا استاندارد، با خود ایمنی به همراه دارد اما در این مسیر باید به موضوع ناترازی عرضه و تقاضا خودرو در بازار نیز توجه کرد.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر قرار باشد خط تولید پژو پارس بدون پیش‌بینی خودروی جایگزین متوقف شود، حتما ناترازی موجود بیشتر می‌شود و شکاف بین عرضه و تقاضا بیشتر خواهد شد از سوی دیگر با توجه به افزایش تقاضا در روزهای پایانی سال حتی بیان این موضوع موجب متزلزل کردن قیمت‌ها در بازار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه عده‌ای از مردم به اعتبار اینکه تولید پژو پارس ادامه‌دار است، در طرح‌های یکپارچه فروش این خودرو را خریداری کردند و خودروساز نیز متعهد به تحویل این خودرو است، اضافه کرد: این موضوعات بیانگر این است که در شرایط کنونی مصلحت این است که خط پژو پارس متوقف نشود البته توجه به ارتقای کیفیت این خودروها از اهمیت بسیاری برخوردار است، خودروسازان باید ملزم شوند که استانداردهای 85 گانه را در تولید پژو پارس اجرایی کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه باید پیش از توقف خط تولید هر خودرویی، ابتدا خودرویی با قیمت همتراز در فرآیند تولید قرار گیرد تا متقاضیان این خودرو با کمبود روبه‌رو نشوند، تصریح کرد: حداقل تا زمانیکه خودروساز به تحویل این خوردو متعهد است،  تولید آن نباید متوقف شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: هر زمانیکه قرار است، پژو پارس از چرخه تولید خارج شود باید خودروی ایمن‌تر، باکیفیت بالاتر و هم قیمت با آن به بازار عرضه شود.

انتهای پیام 

کد خبر 17690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =