کد خبر 17714
۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۶

دبیر ستاد انتخابات کشور:

هزار و ۵۶۰ داوطلب نامزدی انتخابات مجلس گرایش اصلاح‌طلبی داشته‌اند

هزار و ۵۶۰ داوطلب نامزدی انتخابات مجلس گرایش اصلاح‌طلبی داشته‌اند

دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: هزار و ۵۶۰ نفر از مجموع حدود ۲۵ هزار داوطلب نامزدی انتخابات مجلس شورای اسلامی، گرایش اصلاح طلبانه داشته‌اند.

به گزارش نمایندگان، محسن اسلامی روز شنبه  افزود: در پرسشنامه ای که در اختیار داوطلبان نامزدی انتخابات قرار گرفت هیچ گزینه ای در باره تعیین طیف سیاسی و یا تمایلات سیاسی داوطلب وجود نداشت اما به ستادهای انتخابات استانی اعلام کردیم که داوطلبان را از نظر تمایلات سیاسی بررسی کنند تا نمایی از آرایش سیاسی داوطلبان داشته باشیم.

وی گفت: براساس بررسی های صورت گرفته شاهد حضور نامزدهایی از سه طیف اصولگرا، مستقل و اصلاح طلب در جمع داوطلبان نامزدی انتخابات هستیم و البته این سه طیف، نمایندگان خود را در جمع نامزدهای تایید صلاحیت شده نیز دارند.

دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور اظهار کرد: از مجموع ۲۴ هزار و ۹۸۴ داوطلب نامزدی مجلس شورای اسلامی مطابق بررسی فرمانداری ها، چهار هزار و ۷۰۳ نفر دارای گرایش سیاسی مستقل، ۲ هزار و ۷۲۵ داوطلب اصولگرا و هزار و ۵۶۰ داوطلب اصلاح طلب بوده اند.

اسلامی افزود: البته ۷۳۹ نفر از این فهرست از ادامه حضور در انتخابات انصراف داده اند و مطابق اعلام ستادهای انتخاباتی استانی بیش از ۱۰ هزار و ۲۰۰ داوطلب گرایش سیاسی نامشخص داشته اند و برای حدود پنج هزار نفر نیز گرایش سیاسی خاصی ثبت نشده بود.

وی گفت: در حال حاضر از مجموع ۲۴ هزار و ۹۸۴ داوطلب نامزدی در انتخابات مجلس، شورای نگهبان صلاحیت ۱۱ هزار و ۱۹ نفر را تایید کرده است که این گرایش های سیاسی در جمع تایید صلاحیت شدگان نیز حضور دارند. 

وی ادامه داد: پس از اعلام نظر شورای نگهبان و بررسی اعتراض رد صلاحیت شده ها تا تاریخ ۱۹ بهمن، ترکیب جدیدی از نامزدهای انتخابات و گرایش های آنها را شاهد خواهیم بود.

دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور روز پنجشنبه به منظور شرکت در همایش نمایندگان فرماندار به مشهد سفر کرده بود.

انتهای پیام 

کد خبر 17714

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =