کد خبر 17683
۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۶

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی مطرح کرد

شهروندان با کدام اسناد هویتی می‌توانند در انتخابات رای دهند

شهروندان با کدام اسناد هویتی می‌توانند در انتخابات رای دهند

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری مرکزی گفت: شهروندان در این دوره از انتخابات با پنج سند هویتی شامل کارت پایان خدمت، گذرنامه، شناسنامه، گواهینامه رانندگی و کارت ملی امکان رای دادن دارند.

به گزارش نمایندگان، بهنام نظری روز سه‌شنبه در نشست خبری ستاد انتخابات استان مرکزی، با بیان اینکه نامزدهای انتخاباتی وعده‌های دست‌نیافتنی ندهند، گفت: با نامزدهایی که وعده، برنامه و شعار به دور از واقعیت و حیطه اختیار، ارائه دهند به شدت برخورد خواهد شد.

وی تاکید کرد: ارائه شعار و برنامه خلاف واقع به اعتماد اجتماعی ضربه وارد می‌کند و به همین دلیل باید تحت نظارت دقیق قرار بگیرد.

فعالیت نامزدها از امروز زیر ذره بین کمیته بازرسی

نظری تصریح کرد: باتوجه به اینکه احتمال دارد برخی از نامزدها شعارهای خلاف واقع و به دور از حیطه اختیار یک نماینده ارائه دهند کمیته بازرسی تشکیل و از امروز تمام فعالیت‌ نامزدهای انتخاباتی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری مرکزی در خصوص تعداد شعب اخذ رای در استان مرکزی گفت: یک‌هزار و ۸۳ شعبه اخذ رای در استان پیش‌بینی شده که ۶۱۷ شعبه شهری و ۴۶۶ شعبه روستایی است و از این تعداد ۷۴۵ شعبه ثابت و ۳۳۸ شعبه سیار است.

وی افزود: تمام شعبه‌های اخذ رای مجهز به شبکه فیبر نوری است و تنها تعداد محدودی در نقاط کوهستانی متصل نشده‌اند که در دست اقدام است.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری مرکزی عنوان کرد: سامانه ۱۱۷-۰۲۱ پاسخگوی همه شبهات و پیشنهادات مردمی است و شهروندان می‌توانند هرگونه تخلف را از این طریق اعلام تا موارد جمع‌بندی و ابلاغ شود.

آخرین آمار نامزدهای انتخاباتی استان مرکزی

نظری در خصوص آخرین آمار نامزدهای انتخاباتی گفت: از ۵۲۴ داوطلب ثبت نام‌کننده دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی استان مرکزی تعداد ۳۰۶ داوطلب تایید صلاحیت، ۱۵ داوطلب شرایط ثبت‌نام نداشتند، ۲۹ داوطلب تایید صلاحیت نشدند و اعتراض هم نداشتند و ۱۶۳ داوطلب نیز نسبت به عدم تایید صلاحیت خود اعتراض داشتند و در مرحله بررسی قرار دارند.

وی خاطر نشان کرد: در این دوره از انتخابات جهت صرفه‌جویی در مصرف کاغذ ۲ تعرفه در یک برگه طراحی شده که یک قسمت مربوط به انتخابات مجلس شورای اسلامی صندوق قرمز و یک سمت مربوط به مجلس خبرگان رهبری صندوق آبی است.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری مرکزی با بیان این نکته که در کنار اهمیت مشارکت مردم سلامت انتخابات نیز از اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار است، تاکید کرد: این قول به مردم داده می‌شود که همه توان خود را بکار می‌گیریم که انتخابات در سالم‌ترین سطح خود برگزار شود.

نظری ادامه داد: هیچ یک از دستگاه‌های اجرایی، ستاد انتخابی، مجریان و در مجموع بخش دولتی نباید به صورت علنی و غیر قانونی از فرد، حزب و جناحی حمایت کنند و هیچ تخلفی را در این خصوص نمی‌پذیریم.

انتخابات سالم توطئه دشمنان را خنثی می‌کند

وی افزود: دشمن به دنبال خدشه وارد کردن به اعتماد مردم است که با برگزاری انتخابات سالم این دسیسه نیز با شکست مواجه و اعتماد مردم بیش از قبل خواهد شد.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری مرکزی خاطرنشان کرد: رسانه در این خصوص می‌تواند بسیار یاری‌گر باشد و به عنوان ناظر و حلقه واسطه بین مردم و دولت هرکجا با تخلف مواجه شد، موارد را اطلاع‌رسانی کند.

نشست خبری رییس ستاد انتخابات کشور در استان مرکزی

نظری با اشاره به سفر رییس ستاد انتخابات کشور به استان مرکزی در روز پنجشنبه و نشست خبری با حضور این مقام مسئول، گفت: چهار راهبرد مشارکت، سلامت، رقابت و امنیت که مقام معظم رهبری به آن تاکید داشته‌اند در انتخابات باید مورد توجه قرار بیگیرد از طرفی مشارکت موثر نیز به عنوان یک تاکتیک از طرف ایشان اعلام شده است.

وی ادامه داد: نیاز است مدل استانی مشارکت موثر تهیه و بومی‌سازی انجام شود.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری مرکزی افزود: همه افراد در هر جایگاهی باید برای اعتلای نظام و تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی، امام راحل و مقام معظم رهبری تلاش کنند.

نظری تاکید کرد: دشمن همه ظرفیت خود را برای به بیراهه بردن این انتخابات به کار گرفته است و این به دلیل تحت تاثیر قرار گرفتن از قدرت و جایگاه استراتژیک ایران در عرصه بین‌الملل است.

وی با اشاره به اینکه نقش ایران اسلامی امروز در عرصه بین‌الملل به ویژه در مسائل امنیتی تعیین کننده و سرنوشت‌ساز است و تمام قد در منطقه و در دنیا مقابل سردمداران ظلم ایستاده است، بیان کرد: دشمنان به همین دلیل از هر فرصتی برای ضربه زدن استفاده می‌کنند.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری مرکزی خاطر نشان کرد: دشمنان با طراحی جنگ و ترور، اعمال تحریم‌های ظالمانه و به کار گرفتن بسیاری دیگر از دسیسه‌ها به دنبال ضربه وارد کردن به ایران اسلامی هستند اما در همه این موارد با شکست مواجه شدند و در عرصه انتخابات نیز با حضور حداکثری بار دیگر دشمن شکست خواهد خورد.

نظری در پایان یادآور شد: احزاب معمولا نزدیک انتخابات فعال می‌شوند و بعد از انتخابات از فعالیت آن‌ها کاسته می‌شود که باتوجه به نقش تاثیرگذار احزاب نیاز است این مورد به عنوان یک مطالبه از طرف مردم و رسانه پیگیری شود که احزاب با نقش پررنگ‌تری در عرصه‌های مختلف وارد شوند.

استان مرکزی با ۶ حوزه انتخابیه اصلی، هفت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان با ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در ۱۱ اسفند ماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام 

کد خبر 17683

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =