کد خبر 18103
۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۴

روزشمار انتخابات

۲۱ روز تا انتخابات/۳ روز فرصت شکایت به رد صلاحیت شدگان نمایندگی مجلس/ تایید صلاحیت تاجگردون

۲۱ روز تا انتخابات/۳ روز فرصت شکایت به رد صلاحیت شدگان نمایندگی مجلس/ تایید صلاحیت تاجگردون

راه‌اندازی کانال‌های انتخاباتی در کنار تأیید صلاحیت اکثریت داوطلبان رقابت را در حوزه‌های انتخابیه تنگ‌تر کرده و احتمال مشارکت حداکثری را بالا برده است.

به گزارش نمایندگان، سه هفته تا انتخابات یازدهم اسفند باقی مانده است خبرها از عدم تایید صلاحیت برخی نمایندگان مجلس و تایید صلاحیت غلامرضا تاجگردون حکایت دارد.

 تأیید صلاحیت مصطفی پورمحمدی و تاجگردون 

صلاحیت مصطفی پورمحمدی در ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید شد.

او در مرحله اول بررسی صلاحیت ها از سوی شورای نگهبان ردصلاحیت شده بود.

غلامرضا تاجگردون نماینده دوره‌های نهم و دهم مجلس با انتشار تصویر پیامک وزارت کشور، خبر از تأیید صلاحیت خود داد.

 ۲۰۰ کانال تبلیغاتی نگرانی نامزد ها و مردم را برطرف می کند

احمد وحیدی وزیر کشور گفت:: این ۲۰۰ کانال می توانند نویدبخش چند نکته باشند؛ در سیاست های ابلاغی رهبر انقلاب یکی از موارد، فراهم شدن زمینه شناخت دقیق مردم از داوطلبان بود.

بستر شناسایی بهتر مردم از داوطلبان از طریق کانالهای تولید شده بسیار بیشتر خواهد شد مرم به خوبی می توانند ‌داوطلبان را بشناسند و با ایده های آنها آشنا شوند و در شایسته گزینی موفق باشند

در برخی انتخابات ها اینگونه بود که نقش دارا بودن منابع مالی یا عدم آن، در انتخاب افراد مهم بود ممکن بود افرادی که شایستگی لازم را داشتند اما منابع کافی را نداشتند از حضور در انتخابات سر باز بزننند این امکان فراهم شده تا نامزدها خود را به خوبی معرفی کنند به ویژه که نیاز به منابع مالی زیادی ندارد 

مبالغی که برای سقف هزینه داوطلبان پیش بینی و در هیأت مرکزی انتخابات تصویب شد، رقم قابل قبولی بود به این دلیل بود که داوطلبان خود را از طریق کانالها معرفی کنند.

در هر استان بر اساس قانون جدید، ستاد تبلیغات داریم و موظف است امکانات دولتی را به شکل برابر در اختیار هر نامزد قرار دهد.

 ۳ روز فرصت شکایت برای داوطلبان مجلس رد صلاحیت شدگان 

اطلاعیه شورای نگهبان: داوطلبانی که صلاحیت آن‌ها در هیأت مرکزی نظارت تأیید شده است ولی در این شورا تایید یا احراز نشده، به مدت سه روز فرصت شکایت دارند.

داوطلبانی که صلاحیت آن‌ها در هیأت مرکزی نظارت، مورد تأیید قرار گرفته لیکن در شورای نگهبان صلاحیت آن‌ها تایید نشده یا احراز نشده است، می‌توانند به مدت ۳ روز از تاریخ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱ تا ۱۴۰۲/۱۱/۲۳ از ساعت ۸ تا ۱۸ تنها از طریق مراجعه به نشانی الکترونیکی Davtalab.shora-gc.ir اعتراض خود را به صورت مستدل ثبت کنند.

  رد صلاحیت محمودزاده و رشیدی کوچی و علیرضا بیگی 

جلال محمودزاده، نماینده مهاباد در مجلس یازدهم گفت: صلاحیتم برای حضور در انتخابات مجلس دوازدهم تأیید نشد.

وی در پاسخ به اینکه آیا سندی دال بر علت ردصلاحیت شما ارائه کردند؟ گفت: خیر.

 رشیدی کوچی در توییتی از رد صلاحیت قطعی خود خبر داد، شنیده‌ها و تحلیل‌ها در این رابطه موید این است که اظهار نظرهای او در مخالفت با طرح صیانت در رد صلاحیت او موثر بوده و طراحان این طرح به شدت برای رد صلاحیت او تلاش کرده‌اند.

 شورای نگهبان صلاحیت احمد علیرضابیگی را برای انتخابات مجلس دوازدهم تایید نکرد

 تأیید صلاحیت ۱۴ هزار و ۹۱۲ نفر برای انتخابات مجلس 

سخنگوی ستاد انتخابات گفت: به ازای هر کرسی مجلس بیش از ۵۱ نامزد وجود دارد.

در این دوره بانوان ۶ برابر کل نمایندگان مجلس، نامزد شده‌اند.

 شفاف بودن آرای تصمیم گیران ارکان مختلف نظام، یک رکن مهم برای رفع بسیاری از مفاسد و ناکارآمدی‌ها است.

 پخش کانال‌های انتخاباتی صداوسیما چه زمانی آغاز می‌شود؟

عابدینی، معاون امور استان‌های صداوسیما گفت: از ۳ تا ۹ اسفند داوطلبان نمایندگی مجلس مجاز هستند تبلیغات کنند. به‌همین دلیل در این ۷ روز کانال‌های انتخاباتی در اختیار نامزدها قرار می‌گیرند.

صداوسیما زمان‌هایی را هم در اختیار نامزدهای مجلس خبرگان رهبری قرار داده و در حال ضبط برنامه‌هایشان هستیم که با مردم بتوانند صحبت کنند. البته برنامهۀ نامزدهای مجلس خبرگان از شبکه‌های استانی پخش می‌شود.

 مشارکت حداکثری بزرگ‌ترین مولفه امنیت ایران

سروری، نایب رییس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی گفت: دشمن به دنبال این است که ما را نسبت به گذشته پشیمان کرده و نسل ما را به آینده ناامید کند؛ به همین دلیل است که امروز تمرکز دشمنان ایران، آن‌هم پس از شکست‌های متوالی از سوی انقلاب اسلامی بر روی اصل انتخابات است تا بتوانند مشروعیت نظام جمهوری اسلامی را زیر سوال برده و انتخاب ملت را نادیده بگیرد.

امروز دشمنان مشارکت مردم را نشانه گرفتند، فلذا از آنجایی که همه ما همیشه به دنبال صلح، امنیت، زندگی پر از آرامش بوده و هستیم، باید قوی باشیم و این قوی بودن منوط به مشارکت و حضورحداکثری ما در آوردگاه های سیاسی همچون انتخابات خواهد بود.

رئیس‌جمهوری گفت: ابتکار صداوسیما در راه‌اندازی کانال‌های تلویزیونی تبلیغات انتخابات بستری ایجاد کرده که آسان، ارزان، فراگیر و عادلانه است

  قرار دادن کانال‌های انتخاباتی به تعداد حوزه های انتخابیه 

رییس سازمان صدا و سیما گفت: از ابتدای شکل گیری رادیو و تلوزیون نزدیک به ۱۶۰ شبکه تلوزیونی و رادیویی ملی و استانی و بین المللی داشته ایم.  

یکی از سرفصل های سند تحول رسانه ملی حرکت روبه آرمان به جای حرکت تحت ضابطه است.

 بیش‌از ۷۳ درصد داوطلبان تایید شدند

سخنگوی شورای نگهبان گفت براساس بررسی‌های صورت گرفته توسط اعضای شورای نگهبان تعداد نامزدهای این انتخابات به حدود ۱۵ هزار نفر افزایش یافت.

بیش از ۷۳ درصد از داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی تایید صلاحیت شدند که نصاب بی‌سابقه‌ای در تایید صلاحیت‌ها در برگزاری انتخابات در کشور محسوب می‌شود.

انتهای پیام

کد خبر 18103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =