کد خبر 18150
۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۱

روزشمار انتخابات

۱۷ روز تا انتخابات/رای‌دهندگان حق اعتراض و انتقاد دارند/تأیید ۸۶ درصدی نامزدهای تهران

۱۷ روز تا انتخابات/رای‌دهندگان حق اعتراض و انتقاد دارند/تأیید ۸۶ درصدی نامزدهای تهران

فضای انتخابات پر تب و تاب شده‌است از مشخص شدن نامزدهای خبرگان تهران تا منتفی شدن انتخابات الکترونیکی و از رد صلاحیت ۲۲ نماینده مجلس گویای این موضوع است.

به گزارش نمایندگان، در فاصله هفده قدم تا انتخابات یازدهم اسفند، شور و حال انتخاباتی جامعه بیشتر شده و انتظار می‌رود با تنوع یافتن فضای تبلیغات و شناخت مردم از نامزدهای نمایندگی، مشارکت انتخاباتی بیشتر شود.

سخنگوی ستاد انتخابات گفت که ۲۲ نفر از نمایندگان دوره یازدهم مجلس رد صلاحیت شده‌اند.

 تبلیغات انتخابات مجلس چه زمانی آغاز می‌شود؟

دریافت شکایت از داوطلبانی که در سیر مراحل قبلی تایید شده لیکن شورای نگهبان نظر به عدم تایید یا عدم احراز دارد، از ۲۱ تا ۲۳ بهمن‌ماه صورت گرفت و بررسی مجدد صلاحیت‌ها تا ۳۰ بهمن‌ماه به‌طول می‌انجامد.

یکم اسفند ۱۴۰۲ نظر شورای نگهبان درخصوص ردصلاحیت همه داوطلبانِ ردصلاحیت‌شده ابلاغ و اسامی نامزدهای تأییدشده منتشر می‌شود.

سوم اسفند تا ۹ اسفندماه مهلت تبلیغات انتخاباتی نامزدها در نظر گرفته شده است.

منتفی شدن برگزاری انتخابات الکترونیکی در تهران 

فخاری، استاندار تهران گفت: با تصمیم شورای نگهبان برگزاری انتخابات الکترونیکی در استان تهران منتفی شد و انتخابات امسالِ تهران به شکل دوره‌های گذشته برگزار می‌شود.

 اسامی نهایی نامزدهای مجلس خبرگان حوزه انتخابیه استان تهران

فرماندار شهرستان تهران از اعلام نهایی اسامی نامزدهای نمایندگی مردم این خطه در مجلس خبرگان رهبری خبر داد و گفت: اسامی نهایی۲۶ نفر برای تصدی نمایندگی مردم این استان در خبرگان رهبری اعلام شد.

اسامی نامزدهای خبرگان رهبری حوزه انتخابیه استان تهران به این شرح است:

عبد الجواد ابراهیمی فر، محسن اسماعیلی، علیرضا اعرافی، مهدی برزگر، مصطفی پورمحمدی، حمید حوالی شهریاری، احمد خوانساری، احمد دانش زاده مؤمن، قربانعلی دری نجف آبادی، علی رازینی، محمود رجبی، علی رحمانی فرد، حسینعلی سعدی، هادی صادقی، غلامعلی صفائی، سعید صلح میرزائی، علی قریب دوست، محسن قمی، سید صادق محمدی، محمود محمدی عراقی، غلامرضا مصباحی مقدم، محمد علی موحدی، سید محمد علی موسوی، علی مومن پور، ‌محمدرضا ناصری کوچه بیوک، غلامعلی نعیم آبادی

از این تعداد، ۱۶ کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان به استان تهران اختصاص دارد.

 حق اعتراض و انتقاد فقط برای رای‌دهندگان

حجت‌الاسلام اکرمی عضو جامعه روحانیت مبارز تهران و نماینده ادوار مجلس: عیب کارمان در سال ۱۴۰۲ این است که فقط ابراز نارضایتی می‌کنیم، در حالی‌که باید پرسیدن سوال و نظارت را داشته باشیم و باید در فضای مجازی بگوییم که چرا کشور و جامعه رها شده است و چرا هر کسی که دلش می‌خواهد در رابطه با خدمات و دستمزدها می‌تواند حرف بزند! ما باید نظارت را جدی بگیریم و قانون پذیر باشیم و نه قانون گریز.

عیب کارمان این است که فقط ابراز نارضایتی می‌کنیم.

اگر فردی از حق خود استفاده نکند در آینده نمی‌تواند بگوید که برای ما چه کار کردند!

 آمار تایید صلاحیت شدگان در تهران 

علیرضا فخاری گفت: با تغییراتی که در موضوع بررسی صلاحیت‌ها صورت گرفت در تهران ۸۶ درصد نامزها تأیید صلاحیت شده‌اند.

همه عوامل اجرایی و جایگاه‌ها و نفرات و ابزارها و آمادگی لازم برای برگزاری انتخابات وجود دارد.

موضوع برگزاری انتخابات الکترونیک در تهران فعلاً منتفی شده است، و در استان‌های دیگر در حال بررسی است.

ما ۸۶۸۰ صندوق و شعبه را باید پوشش دهیم که تا کنون همه عوامل مشخص شده‌اند و نیازمندی‌های اولیه برای برگزاری انتخابات تأمین شده است.

در این دوره از همه جناح‌های سیاسی تأیید صلاحیت داشته‌ایم و این افزایش تأیید صلاحیت‌ها بیشتر مربوط به جریانی است که تصور می‌کرد از ساحت سیاسی کشور حذف شده‌اند.

انتهای پیام 

کد خبر 18150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =