کد خبر 18277
۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۷

اورعی در گفتگو با نمایندگان مطرح کرد

اعتمادسازی نمایندگان در مردم مقدمه مشارکت انتخاباتی

اعتمادسازی نمایندگان در مردم مقدمه مشارکت انتخاباتی

اگر مردم احساس کنند که نمایندگان از خودشان هستند و برای آنها  کار می‌کنند به فکر جایگاه و جیب خودشان نیستند حتماً در فضایی که حق آنهاست  شرکت می‌کنند.

مونا اورعی فعال رسانه‌ای و مجری در گفتگو با نمایندگان، گفت: واقعا اگر مردم احساس کنند که نماینده‌ها از خودشان هستند و برای آنها  کار می‌کنند به فکر جایگاه و جیب خودشان نیستند حتماً در فضایی که حق آنهاست  شرکت می‌کنند یعنی انتخابات و انتخاب کردن وظیفه‌است.

وی افزود: بر اثر بی اعتمادی و  مشکلات معیشتی و اینکه به نظر من دوستان  تلاش می‌کنند زحمت میکشند اما چون نتیجه اش به ثمره اش توی سفره مردم در لااقل در کوتاه مدت و در واقعیت نمایانگر نیست، مردم هم ناامید شدند پس اگر مردم به این برسند که نماینده ها برای آنها  کار می‌کنند نه برای جایگاه خودشان، حتما مشارکت بالا خوااهد رفت.

این فعال رسانه  ادامه داد:  نمایندگان با مردم حرف نمیزنند دم انتخابات شد نماینده ها چون به تبلیغات نیاز دارند چون رای مردم نیاز دارند حالا آمده‌اند و دوباره حرف می‌زنند.
وی گفت: در این چهار سال کدوم یک از آنان  با مردم حرف زدند و پای درددل مردم نشستند، به سوالات مردم پاسخ دادند.

اورعی تصریح کرد: خیلی از نمایندگان را در  فضای مجازی داریم که فقط از کارهای خود تعریف می‌کنندو می‌گویند که ما این کار را کردیم، اما سوال مردمو دغدغه مردم کجا پاسخ داده شده است که بشینند و بگویند که آقا مرد شما این دغدغه را مطرح کردید.
اورعی ادامه داد: نمایندگان با مردم حرف نمیزنند وقتی با مردم حرف نمیزنند و صرفا دم انتخابات به میان مردم می‌آیند، کاملاً مشخص است که  در واقع چه اتفاقی می‌افتد.

مجری صداوسیما در ادامه خاطرنشان کرد: مردم باید بدانند که چقدر رای دادن آنها مهم است چقدر در مملکت تاثیرگذار است چقدر ایران مقتدرتری می‌سازد و مردم  دم انتخاباتی بودن کار ر‏ا میفهمند  و  باز شدن شرایط دم انتخابات رو می‌فهمند و مردم دیگه گول نمی‌خورند این کار الان نیست یک هفته یک ماه مانده به انتخابات ظاهر شوند.

اروعی در بخش دیگری از سخنانش افزود:چهار سال برای اعتماد سازی زمان داشت یعنی سوال است که در انتخابات همه فضا باز میشود، همه راجع به انتخابات گفتگو میکنند  دوباره رفت تا چهار سال بعدی.

وی افزود: قرار بر این بود که شفافیت داشته باشیم حالا دم انتخابات آمده‌اند و دوباره یه سری تازه آمده‌اند و در سامانه ثبت نام کردند که مثلا شفافیت آرا و اموال و اینجور چیزا داشته باشند که باز به نظرم ارزشی نداره ندارد یعنی مردم میفهمند که این اشتباه است.
اورعی افزود:  بعضی از نمایندگان مجلس خوب دانند که چه جایی قدرتمندی نشسته اند،  چون خوب میداند در  چه جای قدرتمندی ازش سوء استفاده میکنند و این اصلا چیز خوبی نیست.

فعالی رسانه همچنین گفت: در این مجلس ما شاهدش بودیم در عین حال که آدم های داشتیم که خیلی کار کردند خیلی زحمت کشیدند ولی نمایندگانی بودند که از این جایگاه خیلی خیلی مهمی که دارند سوء استفاده کردند و پاسخگو نبودند.

وی اضافه کرد: این خیلی مهم است که نمایندگان با مردم راجع به آن حرف نزدند.  اگر اتفاقی می‌افتد بعد وظیفه خود می‌دانیم نمیدونیم که راجع به آن به مردم توضیح بدهیم و این خیلی خیلی بد است.

ارپعی تصریح کرد: صندلی مجلس نباید به معنای صندلی قدرت باشد بلکه به معنای صندلی مسئولیت باشد به این معنا که اگر فردی در این جایگاه قرار گیرد باید پاسخگو باشد و شفافیت آرا نداشته باشد این به نفع او نخواهد بود و با توجه به حساسیت مجلس، صندلی نمایندگی باید مسئولیت آور باشد و نه سودآور.

وی در مورد حواشی موجود درباره محمدباقر قالیباف به عنوان ریاست مجلس یازدهم گفت: تبعات اخبار پیرامون آقای قالیباف فقط برای کشور هزینه آور است و هیچ کسی هم خود را موظف نمی‌داند که در این مورد توضیحی دهد نه خود ایشان و نه اطرافیان ایشان.

مجری صداوسیما در بخش پایانی سخنان خود خاطرنشان کرد: متاسفانه فقط هزینه مملکت افزایش می‌یابد و حاکمیت باید برخورد جدی داشته باشد اما اینکه به چه دلایلی این برخورد صورت نمی‌گیرد محل سوال است.
ما مردم فقط میتوانیم از این مدل افراد و رفتارها و تفکرات برائت جویی کنیم.

انتهای پیام 

کد خبر 18277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =