کد خبر 2062
۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۸

رضایی کوچی در جمع خبرنگاران:

جلسه شورای عالی مسکن با حضور رئیسی برگزار می‌شود

جلسه شورای عالی مسکن با حضور رئیسی برگزار می‌شود

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس جمهور قرار است روز چهارشنبه این هفته جلسه شورای عالی مسکن را تشکیل دهد.

به گزارش نمایندگان ما، محمدرضا رضایی کوچی در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران با اشاره به جزئیات جلسه شورای عالی مسکن با حضور رئیس جمهور، اظهار داشت: یکی از نقاط قوت قانون جهش تولید مسکن این است که در این قانون تاکید شده که شورای عالی مسکن با ریاست شخص رئیس جمهور تشکیل شود.

وی افزود: خوشبختانه با انگیزه‌ای که در دولت وجود دارد، رئیس جمهور قرار است روز چهارشنبه این هفته جلسه شورای عالی مسکن را تشکیل دهد و مقرر شده است که پیشنهاداتی که وزارت راه و شهرسازی در این زمینه آماده کرده است، در این جلسه تعیین تکلیف شود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تسهیلات بانکی مهم‌ترین مولفه برای تولید مسکن است و بانک مرکزی در این زمینه تقسیم کاری داشته است تا توزیع منابع در بین بانک‌های مختلف انجام شود.

وی تاکید کرد: قانون جهش تولید مسکن به گونه‌ای نوشته شده است که بانک‌ها مکلف هستند این مبالغ را پرداخت کنند.

رضایی کوچی بیان کرد: تقریباً منابع مالی ساخت یک میلیون واحد مسکن در کشور آماده است و در کنار آن بحث زمین است که ۶ هزار هکتار زمین در حال حاضر توسط وزارت راه و شهرسازی پیش‌بینی شده و آماده برای شروع تولید مسکن در کشور است.

وی تاکید کرد: همچنین در زمینه تامین مصالح ساختمانی با وزارت صمت هماهنگی‌هایی صورت گرفته تا با معرفی وزارت راه و شهرسازی پیمانکاران و انبوه سازان بتوانند در بورس کالا مصالح ساختمانی را با قیمت پایه تهیه کنند.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین در این زمینه هماهنگی هایی با سازمان نظام مهندسی و امور مالیاتی انجام شده است و بنابراین تقریباً تمام مقدمات کار برای اینکه یک کار جهادی و بزرگ در حوزه مسکن در کشور شکل بگیرد، آماده است.

رضایی کوچی اظهار داشت: کمیسیون عمران هم طبق هماهنگی که با وزارت راه و شهرسازی داشته است، هر دو هفته یکبار فعالیت ها را رصد خواهد کرد و نماینده ای از کمیسیون عمران در شورای عالی مسکن حضور پیدا خواهد کرد تا به نمایندگی از مجلس بتواند در آن جلسات موضوعات را دنبال کند.

رضایی کوچی در ادامه بیان کرد: قانون جهش تولید مسکن شامل افرادی می شود که مسکنی ندارند یا اینکه از ابتدای انقلاب زمین دولتی و امکانات دولتی به صورت یارانه‌ای دریافت نکردند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۷۰ هزار خانوار در روستاها و شهرهایی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند، شناسایی شده اند که طبیعتاً اولویت با این شهرها است. البته با این ۴ میلیون واحدی که در سال هدف‌گذاری شده، طبیعی است که تقریباً همه آن‌هایی که فاقد مسکن هستند و نمی توانند در شرایط عادی صاحب خانه شوند، از این طریق صاحب خانه شوند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات فنی بانکی در زمینه پرداخت وام ودیعه مسکن به مردم، اظهار داشت: به نظر می‌رسد یک عدم هماهنگی بین بانک مرکزی و بانک‌های عامل وجود دارد و لذا پیشنهاد ما به وزارت راه و شهرسازی این بود که این موضوع در جلسه شورای عالی مسکن حل شود چرا که در این جلسات نماینده‌های بانک ها هم حاضر هستند و وزیر اقتصاد هم از جمله مسئولان حاضر در این جلسه است.

 وی تاکید کرد: بنابراین در این بخش نیاز به هماهنگی داریم چرا که در این موضوع تصمیمات گرفته شده و بانک‌ها مکلف هستند وام ودیعه مسکن را تمدید کنند و همراهی لازم را داشته باشند. بانک‌ها در این شرایط سخت و گرفتاری هایی که در حال حاضر مردم دارند، باید همراهی بیشتری با مردم داشته باشند.

انتهای پیام

کد خبر 2062

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =