کد خبر 214
۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۲

سلیمی:

ترکیب جمعیتی مناطق در اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس مدنظر باشد

ترکیب جمعیتی مناطق در اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس مدنظر باشد

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: ترکیب جمعیتی مناطق مختلف باید در اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس مدنظر قرار بگیرد زیرا تفاوت‌های شاخص فرهنگی در خدمات‌رسانی نمایندگان تاثیر بسزایی دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نمایندگان ما، علیرضا سلیمی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، در رابطه با اهمیت اصلاح جدول حوزه های انتخابیه مجلس شورای اسلامی، گفت: به وضوح می توان مشاهده کرد که اکنون وضعیت تقسیم نمایندگان در سراسر کشور عادلانه نیست و این مهم سبب بروز مشکلات فراوانی شده است.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اکنون برخی از نقاط پرجمعیت کشور فقط یک نماینده دارد در حالی که حوزه انتخابیه دیگری که کوچک محسوب می شود دارای دو الی سه نماینده است، اظهار کرد: بر این  اساس شاخص جمعیت اولین مولفه مهمی است که باید در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: همچنین مسئله مساحت در حوزه های انتخابیه نیز دارای اهمیت است زیرا برخی از نمایندگان خصوصا در استان های جنوبی کشور برای سرکشی به مناطق مختلف خود باید 200 الی 300 کیلومتر را طی کنند که این امر آسیب زا است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: در این میان ترکیب جمعیتی مناطق و محرومیت نیز باید در اصلاح جدول حوزه های انتخابیه مجلس مدنظر قرار بگیرد زیرا تفاوت های شاخص فرهنگی و غیره نیز در خدمات رسانی نمایندگان تاثیر بسزایی خواهد گذاشت.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید یادآور شد اصلاح جدول حوزه های انتخابیه قوه مقننه در مجالس گذشته مورد بررسی قرار گرفت اما به دلیل اینکه شاخص ها خوب پیش بینی نشده بود، مورد توافق افراد قرار نگرفت از این رو امدواریم مجلس انقلابی با بررسی کارشناسی دقیق به این مهم بپردازد.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام

کد خبر 214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =