کد خبر 2199
۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۲

موسوی:

میرکاظمی گزارشی از برنامه دولت برای اصلاح ساختار بودجه ارائه کرد

میرکاظمی گزارشی از برنامه دولت برای اصلاح ساختار بودجه ارائه کرد

سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت که رییس سازمان برنامه و بودجه گزارشی از برنامه دولت بری اصلاح ساختار بودجه و لزوم همکاری دولت و مجلس برای رسیدن به این مهم ارائه کرد.

به گزارش نمایندگان ما، سید نظام موسوی در حاشیه جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) مجلس در جمع خبرنگاران در توضیح مباحث مطرح شده در نشست غیرعلنی گفت: این جلسه با حضور میرکاظمی رییس سازمان برنامه و بودجه برگزار شد که او گزارشی از شاخص‌های کلان اقتصادی کشور ، روند اجرای بودجه ۱۴۰۰ و آسیب‌ها و نقاط ضعف و قوت آن ارائه کرد. همچنین به ارائه توضیحاتی در رابطه با برنامه‌های دولت جدید جهت اصلاح ساختار بودجه پرداخت و بر همکاری بین مجلس و دولت تاکید کرد؛ سپس تعدادی از نمایندگان از جمله روسای کمیسیون‌های اقتصادی درباره وضعیت بودجه و ضرورت اصلاح ساختار بودجه اظهاراتی را بیان کردند.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس به صحبت های قالیباف اشاره و اظهار کرد: آقای قالیباف گفت که با توجه به روند موجود در بودجه سال ۱۴۰۰ ، به اصلاح ساختار نیاز داریم که باید این کار قبل از پایان سال صورت گیرد، امری که به همکاری بین مجلس و دولت نیاز دارد است. در بررسی بودجه 1401 نیز به اصلاح آیین‌نامه داخلی نیاز داریم، قرار شد در صورت موافقت نمایندگان این کار صورت گیرد تا بستر حقوقی برای اصلاح ساختار در بررسی بودجه انجام گیرد.

موسوی با تاکید بر اینکه باید دولت لایحه بودجه ۱۴۰۱ را تا ۱۵ آذرماه امسال تقدیم مجلس کند، افزود: باید بودجه سال آینده در یک روند دقیق و منطبق با سیاست‌های کلی برنامه تدوین شود تا شاهد مشکلات فعلی نباشیم.

سخنگوی هیات رئیسه همچنین با اشاره به دستور مجلس در روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری گفت: روز سه‌شنبه بذرپاش رئیس دیوان محاسبات گزارش تفریغ بودجه سال 99 را به مجلس ارائه می کند؛ این بار دیوان محاسبات کار بسیار خوبی انجام داد که چهارماه قبل از موعد قانونی گزارش را به نمایندگان ارائه کرد ، این فرصتی برای مجلس جهت آسیب‌شناسی بودجه فراهم می کند.

وی افزود: هچنین در روز چهارشنبه امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه برای ارائه گزارش درباره مسائل و تحولات منطقه در مجلس حضور پیدا می کند که بخشی از آن به صورت علنی و بخشی دیگر به صورت غیرعلنی است.

انتهای پیام

کد خبر 2199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =