کد خبر 2200
۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۹

میرکاظمی:

دولت سیزدهم وارث بدهی های بالای دولت‌های پیشین به نهادهای مختلف است

دولت سیزدهم وارث بدهی های بالای دولت‌های پیشین به نهادهای مختلف است

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: دولت سیزدهم وارث بدهی های بالای دولت های پیشین به بانک مرکزی، تامین اجتماعی و صندوق توسعه ملی و...است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی نمایندگان ما،  سید مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه امروز (یکشنبه ۱۸ مهرماه) در صحن علنی مجلس به ارائه گزارشی از روند تحقق درآمدها و میزان مصارف بودجه پرداخت و اظهار داشت: مشکل اساسی ما کسری بودجه است و در طول ۸ سال گذشته ما یک رشد بی رویه در مصارف کشور داشتیم. 

وی افزود: پایان سال ۹۱ که مصارف کشور ۸۹ هزار میلیارد تومان بوده به یکباره در بودجه ۱۴۰۰ به ۹۳۷ هزار میلیارد تومان در سقف یک و هزار و ۲۷۷ هزار میلیارد تومان  در سقف دو می رسیم یعنی در طول ۸ سال شاهد رشد حدود ۱۰ برابری هستیم که این نشان دهنده این است که ۱۴۰۰ را باید با تدبیری بیشتری اداره کرد. 

میرکاظمی خاطرنشان کرد: سال گذشته یعنی سال ۹۹ منابع پایدار کشور ۳۵۰ هزار میلیارد تومان بوده است نمی شود یکباره در سال ۱۴۰۰ به ۹۳۷ هزار میلیارد تومان مصارف در کشور برسیم بنابراین کنترل های لازم شروع شده است و ما سیستم بودجه را به سمت جلوگیری از ریخت و پاش ها سوق دادیم تا بتوانیم مدیریت کنیم. 

رئیس سازمان برنامه و بودجه کل کشور با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم وارث بدهی های بالای دولت های پیشین به بانک مرکزی، تامین اجتماعی و صندوق توسعه ملی و...است، گفت: در حال مدیریت و سر و سامان دادن به این بدهی ها هستیم و مدیریت در مصارف در دست گرفته شده و به گونه ای حرکت کردیم که ماه گذشته اولین ماهی بود که پرداختی ها در آن بدون خلق پول صورت گرفت. 

وی با اشاره به جلسه مشترک سازمان برنامه و بودجه با نمایندگان مجلس درباره بودجه ۱۴۰۱، اظهار داشت: همه متفق القول هستیم که ساختار بودجه باید تغییر کند این جزو وظایف قانونی مجلس است چرا که در اسناد بالادستی و در سیاست های ابلاغی رهبری وجود دارد. 

انتهای پیام/

کد خبر 2200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =