کد خبر 2197
۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۷

ماموریت قالیباف به سه کمیسیون مجلس برای رسیدگی به وضعیت زلزله زدگان در کشور

ماموریت قالیباف به سه کمیسیون مجلس برای رسیدگی به وضعیت زلزله زدگان در کشور

رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر رسیدگی فوری دولت به وضعیت زلزله زدگان در دو استان خوزستان و چهارمحال و بختیاری، به کمیسیون های عمران، کشاورزی و آموزش ماموریت نظارت بر روند بازسازی سریع روستاهای زلزله زده، جبران خسارات دامداران و کشاورزان و تسریع در بازسازی مدارس تخریب شده را داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی نمایندگان ما، نمایندگان ما، محمد باقر قالیباف در جلسه علنی امروز( یکشنبه) در نطق پیش از دستور خود، با تبریک فرا رسیدن ماه ربیع الاول، ماه وحدت مسلمانان و ماه میلاد پیامبر رحمت و مهربانی حضرت محمد (ص) به تمامی مردم عزیز ایران و همه مسلمین جهان، گفت: متاسفانه در در ابتدای این ماه شهادت تعداد زیادی از مردم بی‌دفاع و بی‌گناه افغانستان در مسجد سیدآباد شهر قندوز بودیم که قلب همه مردم آزاده جهان را به درد آورد. این ضایعه را به تمامی برادران و خواهران افغانستانی تسلیت می‌گویم و برای بازماندگان شهدای این حادثه از خداوند متعال صبر و اجر  مسئلت دارم.

وی با بیان اینکه این جنایت بی‌رحمانه تروریست‌ های تکفیری را به شدت محکوم می‌کنیم، افزود: مسئولان کشور افغانستان موظف به تامین امنیت یکایک مردم آن کشور هستند و باید علاوه بر مجازات عاملان و بانیان این حادثه تأسف بار تدابیر لازم را برای جلوگیری از تکرار این گونه حوادث اتخاذ کنند.فتنه‌انگیزی‌های مذهبی و قومی، پروژه‌ی امنیتی جدید دشمنان مردم افغانستان است که به دست گروه‌های تروریستی با پشتیبانی و حمایت آمریکایی‌ها به انجام می‌رسد. سران کشورهای اسلامی باید هوشیارانه با تاکید بر اتحاد ملل مسلمان مانع از تداوم فعالیت گروه‌های تکفیری شوند و اتحاد و امنیت را در سراسر منطقه تامین کنند.

رییس مجلس شورای اسلامی همچنین به وقوع دو زلزله اخیر در منطقه‌ بازفت کوهرنگ در استان چهار محال و بختیاری و اندیکا در استان خوزستان، اشاره و اظهار کرد: متاسفانه این زلزله‌ها خسارات قابل توجهی بر جای گذاشته است؛ طبق گزارش‌های میدانی نمایندگان و گروه‌های جهادی، حدود 800 منزل مسکونی در بازفت آسیب جدی دیده و 400 خانواده عشایری با مشکل تردد روبرو شده‌اند.

وی توضیح داد: در اندیکا 130 روستا آسیب دیده که درصد تخریب در 30 روستا بالاست؛ پیش از این مردم این مناطق محروم با مشکلات معیشتی مواجه بوده‌ که این حوادث مشکلات را تشدید می کند. علاوه بر این با فصل سرما روبرو هستیم لذا باید دولت به مشکلات مردم اعم از تأمین مایحتاج ضروری آن‌ها ، جبران خسارات وارده به منازل، مدارس، خانه‌های بهداشت، زمین‌های کشاورزی و دام‌ها رسیدگی فوری کند.

قالیباف همچنین به کمیسیون عمران ماموریت داد که بر بازسازی سریع این روستاها و باز شدن کامل راه‌های مواصلاتی و رفع مشکلات عشایر رسیدگی کند و اهتمام لازم را برای تسریع در این امر به کار ببندد سپس گزارشی به نمایندگان ارائه شود.

وی از کمیسیون کشاورزی هم خواست که بر جبران خسارات دامداران و کشاورزان نظارت کند، همچنین کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز از تسریع در بازسازی مدارس تخریب شده و همچنین متوقف نشدن جریان آموزش در روستاهای زلزله زده اطمینان حاصل کند.

در پایان رئیس مجلس شورای اسلامی فرارسیدن هفته نیروی انتظامی را به کارکنان، افسران و فرماندهان آن تبریک گفت و یاد شهدای گرانقدر نیروی انتظامی را گرامی داشت.

انتهای پیام

کد خبر 2197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =