کد خبر 2225
۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۸

در کمیسیون اصل نود

پرونده بورسیه ها بسته شد

پرونده بورسیه ها بسته شد

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی از آماده شدن گزارش این کمیسیون درباره بورسیه ها خبر داد و گفت که از ۳ هزارنفری که در دولت قبل ادعای تخلف در جذب آنها به عنوان بورسیه مطرح شده بود، تنها کمتر از ۴۰ نفر خارج از ضوابط بورسیه شدند کهمستندات آن نیز تهیه و به وزارت علوم ارائه شد.

علی خضریان در گفت و گو با خبرنگار نمایندگان ما، در توضیح جلسه امروز کمیسیون اصل ۹۰، گفت: کمیسیون اصل نود جلسه ای با حضوروزیر علوم و معاونانش برگزار شد. در این جلسه کمیسیون گزارشی در خصوص پرونده‌های موجود در مورد مسائل مرتبط با وزارت علومبه ویژه بحث تعیین تکلیف پرونده قدیمی بورسیه‌ها ارائه کرد که از مجلس دهم آغاز شده بود.

وی با بیان اینکه گزارش کمیسیون اصل نود نهایی شده و به زودی در جلسه علنی مجلس قرائت خواهد شد، افزود: لازم است وزارت علومدر خصوص اصلاح روندها و احقاق حقوق آن بخش از نخبگانی که به دلیل سیاسی کاری‌ها در دولت گذشته دچار مشکلاتی شده‌اند،اقداماتی انجام دهد تا دانشگاه‌های کشور بتوانند از ظرفیت‌های علمی آنها استفاده کنند ، موضوعی که مقام عالی وزارت نیز تایید کرد.

خضریان اضافه کرد: همچنین در این جلسه مقرر شد هر چه سریعتر نخبگان علمی شناسایی شوند که در این پرونده حقوقی از آنهاضایع شده است.

وی یادآور شد: با توجه به بررسی‌های کمیسیون از ۳ هزار نفری که از سوی دولت قبل ادعای تخلف در جذب آنها به عنوان بورسیه مطرحشده بود، تنها کمتر از ۴۰ نفر خارج از ضوابط بورسیه شده بودند که مستندات آن نیز تهیه و به وزارت علوم ارائه شد همچنین تاکید شدقرار نیست کسانی که خلاف قواعد بورس شده‌اند در دولت سیزدهم به کار گرفته شوند. 

خضریان به موضوع توجه به بحث تحول در علوم انسانی و تاکیدات مقام معظم رهبری در این خصوص، اشاره و تاکید کرد: در این جلسهدغدغه تحول در علوم انسانی از سوی اعضای کمیسیون مطرح شد و این موضوع مورد تایید وزیر علوم قرار گرفت لذا مقرر شد هیاتاندیشه‌ورز و کارگروهی در این خصوص به زودی در وزارت علوم فعال شود تا هر چه سریع‌تر منویات مقام معظم رهبری در این زمینهعملیاتی شود. 

سخنگوی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه طی سال‌های گذشته شاهد برخی سیاسی کاری‌ها درزمینه به کارگیری نخبگان در بدنه دانشگاه‌ها و وزارت علوم بودیم که شامل برخی از نیروهای انقلاب و اعضای هیات علمی نیز شده لذاقرار شد در این حوزه بررسی‌های کاملی از سوی وزیر علوم صورت بگیرد و از ظرفیت علمی و مدیریتی اساتید و اعضای هیات علمیجریان انقلاب که متاسفانه توسط دچار آسیب‌هایی شدند، حداکثر استفاده شود.

انتهای پیام 

کد خبر 2225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =