کد خبر 2831
۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰

امروز مجلس چه خبر بود؟

توافق مجلس و دولت برای اجرای لایحه رتبه بندی معلمان

توافق مجلس و دولت برای اجرای لایحه رتبه بندی معلمان

جلسه علنی مجلس شورای اسلامی صبح امروز به ریاست محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی با حضور 243 از نمایندگان آغاز شد.

پایگاه خبری تحلیلی خبری تحلیلی نمایندگان ما: صبح امروز (یک‌شنبه 9 آبان ماه) نمایندگان مجلس شورای اسلامی جهت  بررسی لایحه رتبه‌بندی معلمان با حضور مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه و میثم لطیفی رئیس سازمان استخدامی جلسه غیر علنی تشکیل دادند.

علیرضا سلیمی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در خصوص این نشست غیرعلنی گفت: این جلسه در خصوص بررسی لایحه رتبه بندی معلمان بود. تاکید مجلس این است که این قانون در نیمه پایانی سال 1400 اجرایی شود. از طرفی برای پیش بینی قانون مذکور در لایحه بودجه 1401، دولت باید همکاری لازم را داشته باشد چرا که اکثر نمایندگان به دنبال اجرای دقیق لایحه رتبه بندی معمان هستند.

سپس جلسه علنی مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی رأس ساعت 9 و 53 دقیقه و با حضور 243 از نمایندگان آغاز شد.

رییس قوه مقننه در خصوص محور جلسه غیر علنی صبح امروز منتخبان ملت در بهارستان، گفت: جلسه با حضور نمایندگان از ساعت 7 و 55 دقیقه صبح آغاز شد که در این راستا مسائل روز و موضوعات مرتبط با بودجه و دیگر نکاتی که نمایندگان مطرح کردند، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

سپس حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در ادامه دستور کار صحن علنی امروز را به شرح زیر قرائت کرد:

 -ادامه رسیدگی به گزارش شور دوم کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مورد لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان

- گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مورد لایحه نحوه کمکهای اشخاص حقیقی و حقوقی به سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور (اعاده شده از شورای نگهبان 1)

- گزارش کمیسیون آئین نامه داخلی مجلس در مورد طرح اصلاح و الحاق موادی به قانون نظارت مجلس بر رفتار نمایندگان

- گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح مدیریت تعارض منافع

 -گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد لایحه مقاوله نامه بازرسی کار (1947) (1326) (شماره81)

- گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد لایحه تصویب مقاوله‌نامه ایمنی و بهداشت شغلی (1981) (1360) (شماره 155) و پروتکل 2002 (1381) مقاوله‌نامه ایمنی و بهداشت شغلی

- گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه موافقتنامه همکاری اقتصادی و تجاری بین دولتهای ساحلی خزر

 -بررسی تقاضای عده ای از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مورد رسیدگی به طرح جامع مدیریت شهری و روستایی طبق اصل هشتاد و پنجم (85) قانون اساسی (در اجرای ماده (164) آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی)

- گزارش کمیسیون بهداشت و درمان درمورد عملکرد رئیس وقت ستاد ملی کرونا (رئیس جمهور سابق) (در اجرای ماده (234) آیین نامه داخلی مجلس)

 -گزارش کمیسیون اقتصادی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد بانک های دولتی و بانک های واگذارشده در اجرای اصل (44) قانون اساسی (در اجرای ماده (212) آیین نامه داخلی مجلس)

 -گزارش کمیسیون اصل نودم (90) قانون اساسی در مورد علت قطع برق و خاموشی های مکرر در تابستان اخیر (در اجرای ماده (101) آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی)

- بررسی تقاضای دوفوریت در مورد طرح اصلاح قانون شوراهای اسلامی کار

تعیین نماینده دولت برای حضور در جلسات

حاجی دلیگانی عضو هیات رئیسه مجلس با اشاره به نامه معاون پارلمانی رئیس جمهور به رئیس مجلس گفت: رئیس سازمان امور استخدامی کشور به عنوان نماینده دولت معرفی شد تا در جلسات صحن علنی و کمیسیون های تخصصی شرکت و اعلام نظر کند.

ارجاع لایحه نظام رتبه بندی معلمان به کمیسیون آموزش

با موافقت نمایندگان مجلس از ماده ۴ به بعد لایحه نظام رتبه بندی معلمان برای رفع برخی ابهامات به کمیسیون آموزش و تحقیقات ارجاع شد. اردشیر مطهری عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در نطق میان دستور خود در نشست علنی امروز، با بیان اینکه پیشرفت واقعی جز از طریق توجه و تقویت آموزش و پرورش ممکن نیست تاکید کرد که سال‌ها درباره آموزش و پرورش فقط حرف زده شده و اقدام صحیح اجرایی و عملیاتی صورت نگرفته است.

علیرضا منادی سفیدان در حاشیه نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران عنوان کرد: در نشست غیرعلنی امروز که با حضور لطیفی رئیس سازمان امور استخدامی کشور و میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، دولت با اختصاص رقم 25 هزار میلیارد تومان برای اجرای لایحه رتبه بندی معلمان موافقت کرد و بر همین اساس مقرر شد لایحه رتبه بندی به کمیسیون آموزش برای تطبیق با رقم مورد توافق بازنگری شود.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس یازدهم تصریح کرد: براساس توافق صورت گرفته مقرر شد لایحه در کمیسیون آموزش مجلس بررسی و مجدداً برای رسیدگی در صحن علنی بارگذاری شود.

وی تاکید کرد: با رقم مدنظر، خواسته معلمان اجابت خواهد شد و رتبه بندی معلمان هر زمان که به تصویب برسد، از تاریخ 31 شهریور ماه 1400 برای معلمان اعمال خواهد شد.

اهمیت توجه جدی به بازار سرمایه

 علیرضا سلیمی نماینده محلات و دلیجان در نطق میان دستور با اشاره به وضعیت بازار سرمایه گفت: اهمیت توجه جدی به بازار سرمایه و مدیریت بازار بورس و اخذ تصمیمات لازم برای حفظ اعتماد مردم از یک سو و دارایی مردم از سوی دیگر بر کسی پوشیده نیست، ذوب شدن و تبخیر ثروت مردم غیرقابل تحمل است، امید است دولت تمهید عاجل در این راستا بیاندیشند.

طرح اصلاح قانون شوراهای اسلامی کار 

نمایندگان در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی با تقاضای بررسی دوفوریت و یک فوریت در مورد طرح اصلاح قانون شوراهای اسلامی کار مخالفت کردند که بر این اساس طرح مذکور به صورت عادی در دستور کار قوه مقننه قرار خواهد گرفت

مخالفت با بررسی اولویت‌دار طرح استفساریه مدت مسئولیت اعضای هیأت مدیره اصناف

نمایندگان در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی با بررسی اولویت‌دار طرح استفساریه تبصره (1) ماده (22) قانون نظام صنفی کشور مخالفت کردند

اختصاص اعتبارات محرومیت زدایی به استان ها

 احمد راستینه هفشجانی در نشست علنی امروز (یکشنبه، 9 آبان ماه) مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس سازمان برنامه و بودجه عنوان کرد: چرا بندهای مربوط به بودجه محرومیت زدایی و رفع محرومیت ها هنوز به استان ها ابلاغ نشده است.

نماینده مردم شهرکرد، بن وسامان در مجلس شورای اسلامی افزود: اعتبارات اشتغال زایی ارزان از تبصره 18 که به دنبال کاهش بیکاری در استان های کمتر برخوردار بود هنوز ابلاغ نشده است.

علی نیک زادثمرین نایب رئیس مجلس در پاسخ به این تذکر نماینده مردم شهرکرد، گفت: از کمیسیون برنامه و بودجه می خواهیم که موضوع تخصیص اعتبارات مربوط به محرومیت زدایی در تبصره 18 لایحه بودجه دنبال شود تا این اقدام انقلابی مجلس یازدهم روی زمین نماند. زمانی که این مصوبه به تصویب مجلس رسید بسیاری در مناطق محروم منتظر بودند که اتفاقی در این مناطق رخ دهد لذا انتظار داریم با پیگیری این موضوع دنبال شود.

قول رئیس جمهور برای پرداخت بدهی های شهرداری

مالک شریعتی نیاسر در تذکر شفاهی با اشاره به برخی از معضلات کلانشهر تهران گفت: پایتخت دارای محرومیت هایی از قبیل ترافیک شدید و مشکلات حمل و نقلی و مسائل اجتماعی است. رئیس جمهور انقلابی قول پرداخت بدهی های شهرداری برای توانمندسازی شهرداری در رفع مشکلات پایتخت را داده است.

اعلام وصول 9 طرح در صحن مجلس

محمد رشیدی، طرح های اعلام وصول شده توسط هیات رئیسه مجلس را به شرح ذیل قرائت کرد:

- طرح اصلاح ماده 1 قانون نحوه اعمال نظارت بر کاهش هزینه‌های غیرضرور و جلوگیری از تجمل‌گرایی

- طرح اصلاح ماده 5 قانون تأسیس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران

- طرح استفساریه بند (ب) ماده (159) قانون برنامه 5 ساله توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران.

- طرح الحاق یک ماده به قانون خدمت وظیفه عمومی

- طرح بیمه پرداخت خسارت عوارض ناشی از درمان

- طرح استفساریه قانون نحوه پرداخت عیدی کارکنان دولت و نحوه تسری آن به کارگران شاغل و مشمول قانون کار در دستگاه‌های اجرایی

- طرح ارتقاء نظام تولید از طریق اصلاح نظام کارشناسی رسمی دادگستری

- طرح اصلاح بند (هـ) تبصره (18) قانون بودجه سال 1400

- طرح نحوه تشکیل و فعالیت تشکل‌های صنفی تخصصی.

در نهایت، علی نیکزاد ثمرین نایب رئیس مجلس شورای اسلامی زنگ پایان نشست علنی امروز (یکشنبه 9 آبان ماه) مجلس شورای اسلامی را ساعت 11 و 49 به صدا درآورد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که نشست بعدی (سه شنبه، 11 آبان ماه) ساعت  7:45 صبح با ادامه دستور کار هفتگی مجلس برگزار می‌شود.

انتهای پیام

کد خبر 2831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =