کد خبر 12372
۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۰

منادی سفیدان:

رفتار و عملکرد سازمان برنامه بودجه خلاف قانون و اخلاق است

رفتار و عملکرد سازمان برنامه بودجه خلاف قانون و اخلاق است

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: رفتار و عملکرد سازمان برنامه بودجه خلاف قانون و اخلاق است و نتیجه آن به نفع نظام جمهوری اسلامی نیست، امروز ۲۹ اسفند است اما هنوز معلمان دریافتی نداشتند.

به گزارش نمایندگان ما،علیرضا منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با انتقاد شدید از عملکرد سازمان برنامه در موضوع پرداخت حقوق فرهنگیان اظهار داشت: متاسفانه در ایام پایان سال شرمنده فرهنگیان ومعلمان هستیم و با وجود دستور رئیس جمهور و وزیر آموزش و پرورش، سازمان برنامه و بودجه رفتار مناسبی با دستگاه تعلیم و تربیت کشور انجام نمی دهند.

وی افزود:سازمان برنامه و بودجه مخالف رتبه بندی است و می خواهد آن را ناکارآمد جلوه دهد و من به رئیس این سازمان می گویم ایشان حق دخالت در نحوه اجرای رتبه بندی را ندارد در حالی که وظیفه اصلی خود را به درستی عمل نمی کند.

آیا با کارکنان سازمان برنامه بودجه هم همین گونه رفتار شده است؟

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خطاب به رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: میرکاظمی، در پایان سال یک میلیون معلم بدون دریافتی مانده اند و آیا شما این وضعیت را می توانید تحمل کنید؟ آیا با کارکنان سازمان برنامه بودجه هم همین گونه رفتار شده است و حقوق و پاداش پایان سال را دریافت نکرده اند؟معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی چه حقی دارد که پرداخت مطالبات واقعی و حق قانونی وزارت آموزش و پرورش را به بهانه های مختلف متوقف کند؟

عملکرد سازمان برنامه بودجه خلاف قانون و اخلاق است و نتیجه آن به نفع نظام نیست.

وی افزود: رفتار و عملکرد سازمان برنامه بودجه خلاف قانون و اخلاق است و نتیجه آن به نفع نظام جمهوری اسلامی نیست،امروز 29 اسفند است اما هنوز معلمان دریافتی نداشتند و با وجود وعده های مختلف در خصوص پرداخت معوقات این کار را انجام نداده اند و در کنار این در روند اجرای رتبه بندی نیز دخالت های بی مورد می کنند در حالی که رتبه بندی موضوعی تخصصی است و سازمان برنامه حق دخالت در نحوه اجرای قانون را ندارد و من اطلاع دارم وزیر آموزش پرورش، روسای خزانه داری و بانک مرکزی آمادگی انجام وظایف خود را داشتند اما آقایان میرکاظمی و علی احمدی  و طاهری مانع آن شدند.

نماینده مردم تبریز و آذرشهر و اسکو در مجلس تصریح کرد: این شرایط موجب بی انگیزگی معلمان می شود و مشابه آن را در آموزش عالی شاهد هستیم که سازمان برنامه روئسای دانشگاه ها را مجبور به تغییر احکام کرده و هزینه غذای دانشگاه ها را پرداخت نمی کند و با رفتار های غیر مسئولانه به نظام علمی کشور لطمه زده  و موجب خروج نخبگان شده است.

وی تاکید کرد: معلمان همواره در اتفاقات مختلف کنار نظام بوده اند و به میرکاظمی و معاون محترم ایشان که به دنبال وزرات بودند می گویم شما باید از سازمان برنامه بروید تا تعلیم و تربیت کشور بتواند به آرامش برسد.

وی با بیان اینکه ما پای اجرای رتبه بندی ایستاده ایم گفت: رتبه بندی اجرا خواهد شد و رئیس جمهور نیز موافق است اما گویی شاهد نقش جریان نفوذ در سازمان برنامه هستیم و به رئیس جمهور توصیه می کنم این افراد را از سازمان برنامه و بودجه اخراج کند تا کشور به آرامش برسد در حالی که اعتبارات لازم برای رتبه بندی و حقوق معلمان پیش بینی شده است آقایان آن را متوقف کرده اند و 6 یا 7 همت مابه التفاوت مشکل اصلی نیست.

منبع:خانه ملت

انتهای پیام

کد خبر 12372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =