کد خبر 3038
۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۲

عصر امروز

اعضای کمیسیون امنیت ملی با اژه ای دیدار کردند

اعضای کمیسیون امنیت ملی با اژه ای دیدار کردند

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از جلسه مشترک امروز اعضای این کمیسیون با رییس قوه قضاییه خبر داد.

محمود عباس زاده مشکینی در گفت وگو با نمایندگان ما، با اشاره به نشست مشترک کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با رئیس قوه قضائیه گفت: در این جلسه علاوه بر مطرح شدن مسائل مرتبط با قوه قضائیه و تعاملات این قوه با مجلس ، اعضای کمیسیون انتظارات مجلس از دستگاه قضایی را بیان کردند.از جمله این مسائل ، موضوعات مرتبط با امنیت ملی، حوزه بین الملل و حقوق بشر قوه قضائیه و همچنین مسائل مرتبط با تکریم ارباب رجوع و افزایش رضایتمندی عمومی ای این قوه بود.

وی ادامه داد: همچنین اعضای کمیسیون پیشنهادات خود را برای توسعه سرمایه گذاری خارجی و کوتاه کردن زمان رسیدگی به دعاوی و دادرسی ها مطرح کردند. علاوه بر این پیشنهاداتی مطرح شد تا تسهیل کننده امور قوه قضائیه باشد.

عباس زاده همکاری و تعامل بین نمایندگان سه قوه در استان ها را یکی از نکات مهم مورد اشاره رئیس قوه قضائیه عنوان و خاطرنشان کرد: آقای اژه ای تاکید داشت که جلسات مستمری با حضور استاندار به عنوان عالیترین مقام دولتی در استان ها، یکی از نمایندگان مجلس یا رئیس مجمع نمایندگان و رئیس کل دادگستری استان تشکیل شود تا این هیات سه نفره اهم مسائل کلان و استراتژیک آن استان را در حوزه تحقق و توسعه عدالت و تحقق اقتصاد مقاومتی، رونق تولید و برداشتن موانع کسب و کار مورد بررسی قرار داده و راهکاریی را برای رفع مشکلات پیش روی آن ارائه کند.

وی ابراز امیدواری کرد که موضوعات مطرح شده در این جلسه و همچنین پیشنهادات مطروحه در آن با پیگیری مجلس و رئیس قوه قضائیه محقق شده و زمینه ساز رشد و توسعه و رضایتمندی مردم را فراهم کند.

به کفته عباس زاده، در این جلسه علاوه بر رییس قوه قضائیه، غریب آبادی معاون امور بین الملل و حقوق بشر قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران نیز حضور داشتند.

انتهای پیام

کد خبر 3038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =