کد خبر 1207
۱۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۷

جلسه کمیسیون اجتماعی با رئیس قوه قضائیه

جلسه کمیسیون اجتماعی با رئیس قوه قضائیه

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس از برگزاری جلسه اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با رئیس قوه قضائیه خبر داد و گفت: در این جلسه دردها، مشکلات و آلام مردم مطرح و تاکید شد که این فضای همدلی و دوستانه در جهت خدمت رسانی به مردم و در چارچوب قوانین بیشتر شود.

به گزارش نمایندگان ما، علی بابایی کارنامی نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، در تشریح جلسه بعدازظهر روز (دوشنبه) اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با رئیس قوه قضائیه، بیان کرد: در این دیدار با حجت الاسلام محسنی اژه ای نمایندگان عضو کمیسیون اجتماعی نظرات خود را پیرامون اهداف و ماموریت های این کمیسیون و دغدغه هایی که در چارچوب شرح وظایف مجلس، دولت و قوه قضائیه می باشد مطرح کردند و هر یک به بخشی از مطالبات و مشکلاتی که در استان هایشان وجود داشت اشاره کردند که با استقبال گرم رئیس قوه قضائیه و همکارانشان روبرو شدیم.

 وی افزود: ایشان بر پررنگ شدن نقش نمایندگان مجلس در روابط خدمت رسانی به مردم بر اساس منویات رهبری معظم انقلاب، تاکید داشتند. همچنین در رابطه با اجرای قانون و اشکالاتی که در بحث های مرتبط با شرح وظایف قوه قضائیه در باب نظارت، تفاهم بیشتر و رویکرد تعاملی وجود دارد، در خصوص نقش مجلس وجه اشتراک خوبی ایجاد شده و رویکردهای خوبی وجود دارد که به نظر ما مورد تایید و استقبال نمایندگان مجلس قرار گرفت و رئیس قوه قضائیه در این رابطه دیدگاه برجسته ای داشتند و حرکاتی که شخص ایشان اخیرا شروع کرده و سرزده وارد استان ها و حوزه ماموریت قوه قضائیه می شوند، مورد تقدیر و استقبال نمایندگان مجلس قرار گرفته است.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این جلسه دردها، مشکلات و آلام مردم مطرح و تاکید شد که این فضای همدلی، دوستانه و مشفقانه در جهت خدمت رسانی به مردم و در چارچوب قوانین بیشتر شود.

بابایی کارنامی گفت: حجت الاسلام والمسلمین اژه ای گفتند که به آیت الله رئیسی و آقای قالیباف هم گفته ام که با معاونین و مدیرکل ها به توافق رسیده ایم و قرار شده بخشنامه ای را در سطح استان ها ارسال کنیم تا هر استان یکی دو تا از مسائل اساسی خودشان را مشخص کنند و در همان استان به عنوان پروتکل توافق کنند که صورت مساله اول هر استان تحت نظارت سه قوا به عنوان رویکرد اول هر استان مطرح شود تا ان شاءالله بتوانند نقش مجلس، دولت و قوه قضائیه را در تعیین جهت ارتقای وضعیت مردم پررنگ تر و روشن تر کنند.

وی در رابطه با فساد ستیزی و مقابله با محتکران که از موضوعات اصلی برگزاری این جلسه بود، گفت: با توجه به اینکه این موضوعات جزء تاکیدات نمایندگان مجلس هم بود، ایشان دستور فرمودند بحث فسادستیزی به عنوان رویکرد مجلس، دولت و قوه قضائیه همچنان در دستور کار باشد. در عین حال بر حمایت از سرمایه گذاران، سرمایه، کارآفرینی، اشتغال و حقوق شهروندان هم تاکید شد. درباره بحث مبارزه با محتکرین که این روزها جدی تر شده هم تاکید و دستورات لازم ارائه شد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام

کد خبر 1207

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =