کد خبر 3110
۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۵

در نشست کمیسیون انرژی مطرح شد

انتقاد از ناهماهنگی‌ میان دستگاه‌های دولتی در حمایت از تجدیدپذیرها

انتقاد از ناهماهنگی‌ میان دستگاه‌های دولتی در حمایت از تجدیدپذیرها

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه امروز کمیسیون انرژی مجلس، سرمایه‌گذاران علاوه‌بر بیان دغدغه‌های خود، نسبت به ناهماهنگی‌های میان دستگاه‌های دولتی در حمایت از تجدیدپذیرها انتقاد کردند.

مصطفی نخعی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی نمایندگان ما، در تشریح جلسه امروز(سه شنبه ۱۸ آبان ماه)، گفت: کمیسیون انرژی مجلس به بررسی نحوه اجرای احکام "قانون بودجه سال ۱۶۰۰ کل کشور" در حوزه تجدیدپذیر با حضور نماینده‌ای از سازمان برنامه و بودجه، معاون وزیر نیرو و مدیرعامل سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهروری برق ایران، نماینده‌ای از دیوان محاسبات و مرکز پژوهش‌های مجلس و تعدادی از سرمایه‌گذاران در حوزه انرژی‌های  تجدیدپذیر خبر داد.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در  این جلسه سرمایه‌گذاران علاوه‌بر بیان دغدغه‌های خود، نسبت به ناهماهنگی‌های میان دستگاه‌های دولتی در حمایت از تجدیدپذیرها انتقاد کردند.

وی توضیح داد: در نهایت نمایندگان کمیسیون بر حمایت از بخش خصوصی به صورت واقعی و ملموس تاکید کردند، همچنین سازمان برنامه و بودجه مکلف شد؛ تامین اعتبارات لازم را برابر پیش‌بینی‌هایی که در قانون بودجه انجام شده در اولویت کار خود قرار دهد و وزارت نیرو به‌عنوان بازوی اجرایی دولت، موضوعات مرتبط با تجدیدپذیرها را پیگیری و حل و فصل کند.

نخعی اضافه کرد: اگرچه مفادی از قانون بودجه سال ۱۴۰۰ مستقیما به حمایت از تجدیدپذیرها اشاره کرده است اما با گذشت ۸ ماه از سال هنوز برخی از این مفاد قانونی اجرایی نشده‌اند لذا کمیسیون نسبت به اجرای دقیق آن تاکید کرد در غیر این صورت از اختیارات قانونی خود جهت برخورد با سازمان برنامه و بودجه استفاده خواهیم کرد.

سخنگوی کمیسیون انرژی در مجلس با توجه به ناترازی شدید برق و گاز در کشور، اجرای قانون حمایت از انرژی‌های تجدیدپذیر را ضروری دانست و گفت: به همین منظور کمیسیون انرژی جهت رسیدگی به این مهم صرفا ۲ هفته به سازمان برنامه و بودجه و وزارت نیرو مهلت داد امــــا اگر نتوانند حمایت‌های قانونی پیش‌بینی شده در قانون بودجه ۱۴۰۰ را از سرمایه‌گذاران و بخش انرژی‌های تجدیدپذیر داشته باشند حتما کمیسیون انرژی نسبت به اعمال ماده ۲۳۴ برابر قانون آئین‌نامه داخلی مجلس اقدام خواهد کرد.

انتهای پیام

کد خبر 3110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =