کد خبر 3146
۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۸

نوروزی:

قبل از حذف ارز دولتی کار کارشناسی شود

قبل از حذف ارز دولتی کار کارشناسی شود

نماینده علی آباد کتول با تاکید بر لزوم کار کارشناسی قبل از حذف ارز 4200 تومانی گفت که تلاطم اقتصادی مردم را آزار می دهد و از توان آن ها خارج شده است؛ مردم گلایه داشته و حق هم دارند. باید برای حذف ارز 4200 تومانی کار کارشناسی دقیقی صورت گیرد چون حذف آن مشکلات را دوچندان می کند

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما،‌ رحمت الله نوروزی در جلسه علنی امروز ( چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی در تذکری گفت: روز گذشته در کمیسیون جلسه ای با صالح آبادی رییس بانک مرکزی و ساداتی نژاد وزیر کشاورزی برگزار شد. آنها به دنبال حذف ارز 4200 تومانی هستند.

وی ادامه داد: در دوسال اخیر تلاطم قیمت مشکلاتی برای مردم به وجود آورد که از جمله آن می توان به نرسیدن نهاده های دامی به دست کشاورزان و بهره مندی دلالان ، واسطه گران و سودجویان از این امر و مشابه آن در موضوع دارو اشاره کرد. اکنون هم با افزایش قیمت لبنیات ، گوشت مرغ و گوشت قرمز هستیم.

این نماینده مجلس اضافه کرد: در چنین شرایطی حذف ارز 4200 تومانی باعث افزایش قیمت ها می شود و یارانه ی مدنظر جایگزین این حذف هم جبران کننده این شرایط نیست. باید توجه داشت که همواره مقام معظم رهبری بر حمایت از قشر آسیب پذیر و آحاد مردم و تامین معاش مردم تاکید داشتند.

وی تاکید کرد: با اجرای قانون هدفمندی یارانه ها،‌یارانه نقدی 45 هزار تومانی تخصیص داده شد که امروز حتی اگر یارانه 150 هزار تومانی هم داده شود دردی از مشکلات مردم برطرف نمی کند لذا باید قبل هر گونه تصمیم گیری نظر متخصصین و اعضای کمیسیون های اقتصادی و برنامه و بودجه گرفته شود. 

نوروزی ادامه داد: تلاطم اقتصادی مردم را آزار می دهد و از توان آن ها خارج شده است؛ مردم گلایه داشته و حق هم دارند. باید برای حذف ارز 4200 تومانی کار کارشناسی دقیقی صورت گیرد چون حذف آن مشکلات را دوچندان می کند پس به مدیریت و نظارت نیاز دارد.

نماینده علی آباد کتول در پایان گفت که وزرا پاسخگوی نمایندگان نیستند حال اینکه نمایندگان پل ارتباط با مردم هستند هیات رییسه تدبیری بی اندیشید تا بتوان مشکلات مردم را با قوت دنبال کرد.

انتهای پیام

کد خبر 3146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =