کد خبر 3159
۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۱

پزشکیان:

باید تضمین های لازم برای تامین منافع ملی در مذاکرات هسته‌ای اخذ شود

باید تضمین های لازم برای تامین منافع ملی در مذاکرات هسته‌ای اخذ شود

عضو فراکسیون مستقلین ولایی مجلس با بیان اینکه منافع همه طرف‌ها در مذاکرات بین المللی باید لحاظ شود، گفت: مذاکرات در چارچوب قواعد و مقررات بین‌المللی باید انجام شود لذا منافع جمهوری اسلامی که در این سال‌ها نادیده گرفته شده باید با گرفتن تضمین های لازم از طرف‌های مقابل تامین شود.

به گزارش نمایندگان ما، مسعود پزشکیان عضو فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اعلام زمان آغاز مذاکرات برجامی ایران و ۴+۱، گفت: مذاکرات در چارچوب قواعد و مقررات بین‌المللی باید انجام شود، با تغییر دولت‌ها چارچوب مذاکرات و توافق نمی‌تواند تغییر کند، هرچند جهت مذاکرات ممکن است تحت تاثیر قرار گیرد اما با مشکلات و توانمندی‌های موجود باید نگاه واقع بینانه‌ای به مذاکرات داشته باشیم.

وی افزود: برخی کشورهای منطقه و فرامنطقه‌ای دنبال فرصتی برای زدن مهر بی‌اعتمادی به جمهوری اسلامی هستند بنابراین تیم مذاکره کننده ایران باید به نوعی وارد میدان شود که آنها نتوانند با لابی گری خلاف واقعیت را در نگاه بین المللی به افکار عمومی تفهیم کند.

نماینده مردم تبریز در مجلس با بیان اینکه دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی باید زمینه تعاملات با دنیا را  تسهیل کند، اظهار کرد: با نگاه های منفی به برجام و توافق هسته‌ای نمی‌توان به نتایج مذاکرات خوش بین بود. از این رو وزارت خارجه که مسئولیت مذاکرات را به عهده دارد باید با نگاه دقیق و کارشناسی کار خود را انجام دهد.

پزشکیان معتقد است: در مذاکرات بین المللی منافع همه طرف ها باید لحاظ شود، منافع جمهوری اسلامی ایران در این سال‌ها و پس از خروج آمریکا از برجام نه تنها تامین نشده بلکه با اعمال تحریم‌های جدید، نادید گرفته شده است بنابراین تضمین های لازم برای تامین منافع ملی باید از طرف‌های مقابل گرفته شود.

عضو فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما باید تکلیف خودمان را با دنیا مشخص کنیم، اگر قرار به توسعه تعاملات باشد پس دیگر نباید خود را بازیچه یک یا دو کشور قرار دهیم تا آنها بتوانند از ما سوء استفاده کنند و پس از آن ما را رها کنند. مذاکرات در چارچوب و قوانین بین‌المللی باید دنبال شود تا بخشی از اموال ایران که در کشورهای دیگر بلوکه شده آزاد شوند.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام

کد خبر 3159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =