کد خبر 3883
۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۲

منتظری خبر داد

تشکیل کمیته هنر و رسانه برای جلوگیری سوء استفاده از نام هنرمندان

تشکیل کمیته هنر و رسانه برای جلوگیری سوء استفاده از نام هنرمندان

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از تشکیل کمیته هنر و رسانه برای جلوگیری سوء استفاده از نام هنرمندان خبر داد.

به گزارش نمایندگان ما، غلامرضا منتظری در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به پیگیری‌های مجلس برای رفع نقض قانون حفظ مالکیت معنوی هنرمندان (جلوگیری از سوء استفاده از نام هنرمندان)  گفت: ما مسوولیت اخلاقی و قانونی نسبت به هم داریم و از نظر اخلاقی، اجتماعی، منزلت شخصی و رضایت طرف مقابل را برای مالکیت معنوی کسب کنیم در غیر این صورت یک کار غیراخلاقی انجام شده است.

 نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در این زمینه خلاء قانونی  وجود دارد،  افزود: از آنجا که این موضوع برای قانونگذار روشن بوده، قانونگذار برای آن ضرورتی ندیده است و موضوع رعایت مسائل اخلاقی به عهده جامعه گذاشته شده است اما باید نسبت به آن موارد و نکات اخلاقی افراد پایبند بود و نباید بدون اجازه از نام و اسامی افراد به خصوص چهره‌های شناخته شده سوء استفاده شود.

وی اضافه کرد: در این زمینه باید نشستی مشترک میان کمیسیون فرهنگی و جمعی از هنرمندان تشکیل شود. هنرمندان می‌توانند در این نشست مشترک، مصادیق آشکار را به نمایندگان عضو کمیسیون فرهنگی ارائه کنند. چرا که آن‌ها به دلیل احترام برای مردم شاید نتوانند از نام و نشان خود دفاع کنند. ولی در مجلس بر اساس مسئله نظارتی می‌توان این موضوع را پیگیری کرد.

منتظری اضافه کرد: برای جلوگیری از سوء استفاده از اسامی هنرمندان در جلسات مشترک با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر لزوم رعایت حرمت چهره‌های شاخص هنری کشور گفت: وظیفه مجلس دفاع از حقوق مردم است. البته در کمیسیون حرمت نگه می‌دارند و ما وظیفه داریم نسبت به حقوق دیگران مدافع باشیم.

نماینده مردم آق قلا و گرگان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در کمیسیون  فرهنگی مجلس شورای اسلامی کمیته تخصصی تحت عنوان هنر و رسانه تشکیل شده و منتظر حضور جمعی از هنرمندان هستیم که با حضور خود به این موضوع رسیدگی و مسئله را حل و فصل کنیم.

انتهای پیام

کد خبر 3883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =