کد خبر 4149
۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۱

تهدید وزیر صمت به استیضاح توسط برخی از نمایندگان سابق مجلس

تهدید وزیر صمت به استیضاح توسط برخی از نمایندگان سابق مجلس

برخی گزارش‌ها حاکی از تهدید به استیضاح فاطمی امین توسط تعدادی از نمایندگان ادوار گذشته مجلس یا مشاوران آنان در واکنش به تغییرات در دست اقدام وزیر در انتصابات است.

به گزارش نمایندگان ما، برخی از نمایندگان و مشاوران نمایندگان مجلس دهم در دولت تدبیر و امید وارد بدنه اجرایی و مدیریتی سازمان‌ها و شرکت‌های مرتبط با وزارتخانه‌های مختلف شده بودند که یکی از این محل‌ها شرکت‌های وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت بوده است.

اکنون با تصمیم سید رضا فاطمی امین وزیر صمت و امضای وزرای اقتصاد و دادگستری مسببان وضع موجود از برخی از شرکت‌ها به ویژه شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی ایران کنار گذاشته شدند.

هرچند که تصمیم‌گیری برای مدیریت و اداره بخش‌های مختلف وزارتخانه‌ها از اختیارات قانونی وزیر محسوب می‌شود، اما برخی گزارش‌ها حاکی از تهدید به استیضاح وزیر توسط نمایندگان ادوار گذشته یا مشاوران نماینده‌های مجلس قبل در واکنش به تغییرات در دست اقدام وزیر در انتصابات است.

به عقیده تحلیل‌گران مستقل اوضاع کشور، تغییر در شرکت‌های زیر مجموعه وزارت صمت که در پی ضعف مدیریت و گزارش‌های تخلفات مالی گسترده توسط نهادهای نظارتی صورت گرفت، گرچه مناسب است اما کافی نیست، بلکه همانگونه که رئیس دولت سیزدهم بر آن تاکید داشت نباید از بانیان وضع موجود استفاده شود.

گفتنی است نمایندگان مجلس نیز در گزارش‌های متعدد از ترک فعل‌های دستگاه‌های گوناگون دولت حسن روحانی و ارسال این گزارش‌ها به قوه قضاییه، خواهان رسیدگی دستگاه قضا به این تخلفات شده‌اند.  

انتهای پیام

کد خبر 4149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایرانی IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    0 0
    باید تاریخ تکرار بشه ،......