کد خبر 3890
۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰

گزارش اختصاصی؛

صفر تا صد ماجرای استیضاح نخستین وزیر کابینه

صفر تا صد ماجرای استیضاح نخستین وزیر کابینه

پیگیری های خبرنگار نمایندگان ما حاکی از آنست که استیضاح فاطمی امین نه تنها صحت دارد بلکه در مرحله امضای نمایندگان و درحال اجراست.  

پایگاه خبری تحلیلی نمایندگان ما: با تمام اما و اگرهای انتخاب وزرای دولت سیزدهم، مجلس شورای اسلامی از همان ابتدا سعی بر حمایت حداکثری از دولت جدید داشت. در این روند نمایندگان مجلس با رای اعتماد نود و نه درصدی به وزرا خواستار شروع هر چه سریعتر فعالیت دولت سیزدهم شدند تا اوضاع درهم ریخته حاکم بر جامعه و اقتصاد که حاصل اقدامات دولت گذشته بود، سر و سامان پیدا کند.  

حالا با گذشت حدود چهار ماه از شروع کار دولت جدید، متاسفانه با افزایش قیمت کالاهای اساسی و ارز و روند افزایشی قیمت خودرو مردم همچنان در مضیقه و تنگنای اقتصادی هستند. مجلس شورای اسلامی با اهرم قانون گذاری تلاش کرد تا به مسأله خودرو ورود کند و با ارائه طرح ساماندهی صنعت خودرو و آزاد کردن واردات خودروی خارجی به این اوضاع خاتمه دهد. ولی این طرح با اما و اگر های زیادی روبرو شد و به نتیجه نرسید. مافیای خودروسازی از این فرصت استفاده کردند و به روند افزایش قیمت خودرو ادامه دادند. دولت هم سرانجام تسلیم این خواسته شد و افزایش ۱۸ درصدی قیمت خودرو را ابلاغ کرد. این موضوع با وعده های انتخاباتی دولت و همچنین برنامه ها و وعده های وزرا هنگام شروع به کار در تضاد کامل بود.  

صفر تا صد ماجرای استیضاح نخستین وزیر کابینه

کلید خوردن استیضاح وزیر صمت

نمایندگان مجلس با انتقاد از روند گرانی خودرو، به نظر می رسد حالا درصدد استفاده از ابزارهای قانونی خود برای اعمال فشار بر دولت در راستای حمایت از مردم هستند. در همین راستا زمزمه هایی مبتنی بر کلید خوردن استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت در مجلس شورای اسلامی شنیده شد. البته این موضوع با تناقض گویی از طرف نمایندگان مجلس همراه شد.  

در ابتدا سید جواد حسینی کیا نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن از جمع آوری امضای نمایندگان برای استیضاح سید رضا فاطمی امین وزیر صمت دولت سیزدهم خبر داد.  

صفر تا صد ماجرای استیضاح نخستین وزیر کابینه

سلیمی استیضاح فاطمی امین را تکذیب کرد

بعد از انتشار این خبر علیرضا سلیمی عضو هئیت رییسه مجلس در گفت و گویی با تکذیب جمع آوری امضا از سوی نمایندگان برای استیضاح وزیر مربوطه، گفت: نمایندگان در هفته جاری در مجلس حضور ندارند و امکان جمع آوری امضا برای استیضاح وجود ندارد.

این نماینده مجلس ضمن اعلام توافق کمیسیون صنایع با وزیر صمت تاکید کرد به دنبال حل مشکلات مردم در حوزه قیمت خودرو با توافق تشکیل کارگروه مشترک دولت و مجلس هستیم و کمیسیون هنوز تصمیمی برای استیضاح فاطمی امین ندارد.  

تایید شدن خبر با منتشر شدن تصویر درخواست استیضاح وزیر

حالا بعد از همه این تناقض گویی های اعضای کمیسیون صنایع و معادن خبرنگار نمایندگان ما با انتشار عکسی که اطلاعات استیضاح وزیر صنعت و معدن و تجارت در آن موجود است، میخ آخر را به همه اظهار نظرها کوبید. پیگیری های خبرنگار نمایندگان ما حاکی از آنست که استیضاح فاطمی امین نه تنها صحت دارد بلکه در مرحله امضای نمایندگان و درحال اجراست.  

صفر تا صد ماجرای استیضاح نخستین وزیر کابینه

با تمام این اوصاف باید دید علت اینکه کمیسیون صنایع اول خبر استیضاح وزیر صمت را منتشر کرد و بعد به تکذیب آن پرداخت، چیست؟ آیا علت این اظهارات ضد و نقیض، اختلاف سلیقه شخصی اعضای کمیسیون بوده و یا اینکه کمیسیون سعی در مخفی نگه داشتن این استیضاح داشته است؟ باید منتظر بود و دید پایان این ماجرا به کجا ختم می شود.

انتهای پیام

کد خبر 3890

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =