کد خبر 9502
۹ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۰

عموئی تشریح کرد

تأکید وزیر صمت بر عدم رضایت از وضع موجود و آغاز گام‌های موثر برای اصلاح شرایط صنعت

تأکید وزیر صمت بر عدم رضایت از وضع موجود و آغاز گام‌های موثر برای اصلاح شرایط صنعت

سخنگوی فراکسیون انقلاب مجلس اظهار داشت: در جلسه بررسی استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت آقای فاطمی نیا ضمن تأکید بر اینکه وضع موجود برای دولت و مجلس قابل دفاع نیست و از آن رضایت ندارند به اقدامات اصلاحی صورت گرفته برای بهبود چالش‌های انباشته شده اشاره کرد.

ابوالفضل عمویی سخنگوی فراکسیون انقلاب مجلس شورای اسلامی در گفتگو با  نمایندگان ما، در تشریح جلسه عصر امروز این فراکسیون اظهار داشت: عصر امروز فراکسیون اکثریت مجلس شورای اسلامی جلسه‌ای را با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و به منظور بررسی استیضاح فاطمی امین برگزار کرد و ۱۰ نفر از موافقان و مخالفان نظرات خود را در خصوص محورهای استیضاح مطرح کردند.

وی افزود: در ادامه جلسه وزیر صمت نیز طی سخنانی به صحبت‌های نمایندگان پاسخ داد، عمده موضوعات مطرح شده از سوی نمایندگان و محورهای استیضاح به موضوع بازار خودرو و مدیریت این صنعت بازمی‌گشت و درجلسه امروز به این محور توجه ویژه‌ای شد.

نماینده مردم در مجلس ادامه داد: فاطمی امین نیز ضمن تأکید بر اینکه مجلس و دولت مدافع وضع موجود و شرایط صنعت خودرو نیستند و از آن رضایت ندارند اما باید توجه کرد که مشکلات فعلی حاصل از انباشت سال‌های گذشته است اما با توجه به عملکرد یک سال گذشته وزارت صمت روند خوبی برای اصلاح آغاز شده و گام‌های موثری برداشته شده است که یکی از آنها ترخیص ۱۷۰ هزار خودروی نیمه کاره در کف پارکینگ‌های شرکت‌های اصلی خودروساز بود و این میزان به صفر رسیده و بخشی از نیاز بازار با رفع نواقص داخلی پاسخ داده شده است.

عمویی با اشاره به یکی دیگر از محورهای صحبت‌های نمایندگان موافق استیضاح در خصوص افزایش قیمت مصالح ساختمانی گفت: افزایش قیمت‌ها در بعضی از اقلام نظیر میلگرد و سیمان نیز از موضوعات دیگری بود که نمایندگان در این جلسه به آن اشاره کردند و وزیر نیز پاسخ‌هایی در این خصوص مطرح کرد.

انتهای پیام

کد خبر 9502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =