کد خبر 3922
۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۲

گزارش اختصاصی؛

پشت پرده استیضاح وزرا چیست/ توهم توطئه با طعم اختلاف افکنی!

پشت پرده استیضاح وزرا چیست/ توهم توطئه با طعم اختلاف افکنی!

در حالی که تنها چندماه از شروع به کار دولت سیزدهم می گذرد، اخباری مبنی بر استیضاح برخی از وزرا شنیده می شود که نسبتی با واقعیت ندارد؛ در یک کلام جدی نیست و از قرار معلوم صرفاً دستاویزی برای تخریب رابطه مجلس و دولت است.

پایگاه خبری تحلیلی خبری نمایندگان ما: در روزهای گذشته اخبار ضد و نقیضی  استیضاح سیدرضا فاطمی‌ امین، وزیر صنعت معدن و تجارت و سیداحسان خاندوزی وزیر اقتصاد در برخی از رسانه ها منتشر شده که تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی ضمن رد این موضوع توضیح داده اند که بحث سوال از وزرا و نه استیضاح مطرح است.

غلامرضا مرحبا سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در واکنش به موضوع استیضاح وزیر اقتصاد گفت که بحث استیضاح مطرح نیست بلکه بحث سوال از وزیر اقتصاد است که در جامعه به درستی منتقل نشده است. «من شنیده‌ام که بعضی از نمایندگان مجلس سوال از ایشان را کلید زدند.»

پشت پرده استیضاح وزرا چیست/ توهم توطئه با طعم اختلاف افکنی!

کاظم موسوی نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس نیز در همین باره توضیح داد: «در حال طراحی ۱۰ سوال درباره وضعیت اقتصادی و بورس از وزیر اقتصاد هستیم و درباره استیضاح بحثی مطرح نیست»؛ این واکنش موسوی به انتشار صحبت هایش در برخی از رسانه هاست که به نقل از او گفته بودند ‌ ۵۰ امضا برای استیضاح وزیر امور اقتصادی و دارایی جمع شده است!

همین اتفاق به شکلی دیگر درباره استیضاح فاطمی امین هم رخ داده به طوری که نماینده ای از جمع آوری امضا برای وزیر صمت سخن می گوید و بعد نماینده دیگری  آن را تکذیب می‌کند. 

پشت پرده استیضاح وزرا چیست/ توهم توطئه با طعم اختلاف افکنی!

در توضیح این موضوع، علیرضا سلیمی عضو هیات رییسه مجلس و عضو کمیسیون صنایع و معادن گفت: کمیسیون صنایع با وزیر صنعت توافق کرده تا کارگروهی مشترک دولت و مجلس، در مورد افزایش ۱۸ درصدی قیمت خودرو بررسی و تصمیم‌گیری کنند چون کمیسیون صنایع به دنبال حل مشکلات مردم در حوزه قیمت خودرو بوده و به توافقی هم دست یافته‌ است.« استیضاح آخرین مرحله است و هنوز کمیسیون به چنین تصمیمی در مورد وزیر صنعت، معدن و تجارت نرسیده است.» بنابراین این خبر را تکذیب می‌کنم.

پشت پرده استیضاح وزرا چیست/ توهم توطئه با طعم اختلاف افکنی!

بیراهه نیست که پشت پرده و اصل ماجرای استیضاح دو وزیر کابینه سیزدهم را در صحبت های محمدصالح جوکار نماینده یزد جستجو کرد که گفت: «نمایندگان مجلس به دنبال استیضاح وزرا نیستند.» جریانی به دنبال تخریب روابط دولت و مجلس است. این جریان که از طرف سیاستمداران شکست خورده و فرسوده دولت های قبل هدایت می‌شود، قصد دارد با حاشیه سازی مانع موفقیت دولت و مجلس انقلابی در حل مشکلات مردم شود.

رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور این را هم اضافه کرد که نباید دولت و مجلس به این حاشیه سازی ها توجه کنند؛ مسیر دولت و مجلس مشترک بوده و هدف آنها حل مشکلات اقتصادی مردم است البته نمایندگان مجلس نیز نباید به وزرا فشار وارد کنند تا اهداف و خواسته های یک فرد یا بخشی از حوزه انتخابیه تامین شود بلکه رسالت نمایندگان نظارت بر اجرای قوانین و برنامه های مصوب دولت است.

ذکر این نکته ضروری است که سوال و استیضاح دو ابزار نظارتی و متفاوت مجلس است که اهمیت این تفاوت بر کسی پوشیده نیست ؛ انتظار می رود که رسانه ها به این موضوع توجه کرده و در این شرایط اقتصادی به جای کمک به دولت ، بر طبل تفرقه مجلس و دولت نکوبند. اندک نماینده های مجلس که شاید به دنبال استیضاح باشند، این را فراموش نکنند که تنها ۴ ماه از عمر دولت می گذرد پس نباید انتظار داشته باشند که دولت سیزدهم به این سرعت بتواند خرابی های ۸ سال گذشته را آواربرداری کند.

انتهای پیام

کد خبر 3922

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایرانی IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    0 0
    مبارزه شغالها و کفتارها برای تصاحب طعمه بیصاحب ،مواظب کرکسها هم باشین یهو از بالا میاد یه دستی طعمه را میبره