کد خبر 4245
۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۹

جهانگیرزاده در نطق میان دستور:

مردم منتظر تغییرات و گشایش‌های عملی در وضعیت اقتصادی کشور هستند

کشور نیازمند یک دگرگونی و انقلاب اقتصادی است
مردم منتظر تغییرات و گشایش‌های عملی در وضعیت اقتصادی کشور هستند

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: اقتصاد متورم و موانع موجود پابرجاست، مردم امیدوارند دولت انقلابی در سکوت مطلق منتظر تغییرات و گشایش‌های عملی در وضعیت اقتصادی کشور هستند، هیچ بهانه‌ای در این مسیر مردم را اقناع نخواهد کرد زیرا تمامی ارکان کشور همسو و در جهت منافع انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، عباس جهانگیرزاده نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود در نشست علنی امروز(سه‌شنبه ۱۴ دی ماه) مجلس شورای اسلامی، ضمن تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و سردار عزیز دل‌ها حاج قاسم سلیمانی، خطاب به نمایندگان مجلس، گفت: مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای(مدظله العالی) مجلس یازدهم را مظهر امید و انتظار مردم خواندند، این کلام مبارک ایشان اشاره به مسئولیت خطیر مجلس انقلابی در این شرایط سخت اقتصادی دارد لذا ضمن اینکه اعلام می‌کنیم در این شرایط حساس در کنار دولت هستیم اما در جایی طبق منویات مقام معظم رهبری به هیچ وجه از حق نظارت خود به عنوان نمایندگان مردم عدول نکرده و موانع را با صدای بلند گوشزد خواهیم کرد.

مردم منتظر تغییرات و گشایش‌های عملی در وضعیت اقتصادی کشور هستند

نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار در مجلس شورای اسلامی، خطاب به رییس جمهور ادامه داد: ۶ ماه از عمر دولت جنابعالی گذشت، فشارها هنوز باقی است، اقتصاد متورم و موانع موجود پابرجاست، مردم امیدوارند دولت انقلابی در سکوت مطلق منتظر تغییرات و گشایش‌های عملی در وضعیت اقتصادی کشور هستند، هیچ بهانه‌ای در این مسیر مردم را اقناع نخواهد کرد زیرا تمامی ارکان کشور همسو و در جهت منافع انقلاب اسلامی است.

وی تصریح کرد: کشور نیازمند یک دگرگونی و انقلاب اقتصادی است، ارزیابی‌ها حاکی از این است که در برخی از حوزه ها از جمله وزارت راه و شهرسازی، وزارت نیرو و وزارت صنعت، معدن و تجارت، کارها به کندی پیش می‌رود و شایسته دولت انقلابی نیست.

جهانگیرزاده خاطرنشان کرد: جناب رییس جمهور، در مورد جاده مرگ مغان ۴۲ سال وعده و وعید شنیدیم، اعتبارات نمایشی توسط دولت‌های قبلی تصویب شد اما همه این اعتبارات بر روی کاغذ ماند، حضرتعالی در سفر اخیرتان به شهرستان پارس‌آباد مغان از جاده مرگ مغان بازدید و امیدها را بعد از ۴۲ سال در دل مردم زنده و دستور مقتضی و قاطع را صادر فرمودید اما باز هم ردپای کارشکنی‌ها و موانع دیده می‌شود. باز هم در پیچ و خم تخصیص اعتبار و امیدهای واهی گیر کرده‌ایم.

وی اظهار کرد: طرح بارانداز ریلی مغان، بازگشایی معبر مرزی و بیمارستان اصلاندوز از جمله طرح‌هایی است که بلا صاحب رها شده‌اند.

جهانگیرزاده عنوان کرد: از وزارت امور خارجه بابت بکارگیری ظرفیت‌های لازم در تجارت بین‌المللی و بازگشایی دروازه جدید اقتصادی به سوی اروپا با همکاری کشورهای ایران و آذربایجان و گرجستان از مسیر گمرک بین المللی بیله سوار مغان تا دریای سیاه تشکر می کنم. این اقدام هوشمندانه وزیر محترم امور خارجه ستودنی و نقش اساسی در حوزه روابط بین‌الملل و تجارت بین‌المللی ایجاد خواهد کرد.

عشایر کشور به لحاظ اقتصادی سرمایه اصلی این مملکت هستند

وی خطاب به معاون اقتصادی ریاست جمهوری، افزود: عشایر کشور به لحاظ اقتصادی سرمایه اصلی این مملکت هستند، تک تک آلاچیق‌های عشایر این کشور کارخانه تولید پشم، گوشت و لبنیات است، نابودی عشایر کشور به معنای نابودی هزاران کارخانه تولیدی است، به فکر اقتصاد و سرمایه‌های زیربنایی این کشور باشید.

جهانگیرزاده گفت: عشایر مغان یعنی ۷۰ درصد عشایر استان اردبیل از ابتدایی‌ترین امکانات اولیه زندگی محروم هستند و این عدالت نیست. عشایر مناطق کنار رودخانه‌های بین‌المللی این استان از تشنگی در حال مهاجرت هستند و متاسفانه گوش شنوایی وجود ندارد.

منطقه مغان سالانه ۴ میلیون تُن تولید محصولات کشاورزی دارد

وی خطاب به وزیر نیرو، افزود: منطقه مغان سالانه ۴ میلیون تُن تولید محصولات کشاورزی دارد با وجود رودخانه‌های بین‌المللی و سدهای بزرگ در این منطقه، متاسفانه مدیریت ناکارآمد نفس عشایر، کشاورزان و مرزداران این خطه را بریده است، عدم لایروبی رودخانه‌های مرزی، عدم توسعه شبکه آبیاری، شکستگی و نشت کانال‌ها و هدر رفت آب رودخانه های مرزی و توزیع ناعادلانه آب، مدیریت ناصحیح پمپاژخانه‌ها و منابع آبی و نفوذ شرکت‌های خصوصی در بدنه مدیریت آب استان اردبیل و هزاران مشکلات دیگر نابودی مزارع این خطه را از امسال با ۷۰ درصد افت محصول رقم زده است.

آب بهاء کشاورزی در سال جاری ۳ برابر افزایش پیدا کرده است

جهانگیرزاده تصریح کرد: برای همین مدیریت ناسالم در جهت جبران خسارت وارده آب بهاء کشاورزی در سال جاری تا ۳ برابر افزایش پیدا کرده است از همین تریبون به وزیر محترم نیرو تذکر می‌دهم نابودی مزارع مغان در آینده نه چندان دور آسیب جدی به اقتصاد کشور خواهد زد و مسئولیت هر گونه عواقب کار به عهده جنابعالی است. جلوی نابسامانی‌ها و افزایش ۳ برابری آب بهاء را بگیرید.

وی افزود: از وزیر محترم کشور استدعا دارم در حوزه تقسیمات کشوری، توجه اساسی به منطقه مغان داشته باشد شهر جعفرآباد مغان با بیش از ۴۵ هزار نفر جعیت و ۳۲۰ روستا و ۱۰۰ هزار هکتار اراضی زراعی با بالاترین رکورد تولید گندم از نظر اقتصادی در رتبه بالایی در استان اردبیل قرار دارد و به عنوان شهر نفتی و مرکز عشایر استان از همه موازین و شرایط تبدیل به شهرستان شدن برخوردار است اما موانع ساده و ابتدایی در دولت‌های گذشته مردم این شهر انقلابی را از حق طبیعی خود محروم کرده است.

نظام استخدامی کشور نیاز به بازسازی و اصلاح دارد

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، خطاب به نمایندگان مجلس، یادآور شد: نظام استخدامی کشور نیاز به بازسازی و اصلاح دارد در بحث اشتغال با پدیده‌های مختلفی از جمله نیروهای حجمی، شرکتی، کارمزد، قرارداد ۸۹ روزه مواجه هستیم، این رویه معمول، امنیت شغلی خانواده‌ها را با مشکل مواجه ساخته است، حقوق‌های نابرابر در ارگان‌ها و سازمان های مختلف از جمله حقوق ناچیز کارکنان قوه قضاییه و پرستاران با شرایط بسیار سخت کاری و وضعیت استخدامی نابسامان دهیاران کشور و شرایط زندگی و معیشتی معلمان عزیز از نمونه‌های بارز تبعیضات ناروا است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، با اشاره به دیگر تبعیضات ناروا، تاکید کرد: متاسفانه نگاه محرومیت‌زدایی در برخی مسئولان دیده نمی‌شود، بعد از ۴۲ سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی هنوز در حوزه‌های بهداشتی، مواصلاتی و ارتباطات جمعی و تامین آب شرب مردم مشکل داریم، منطقه مغان در جواز دو رودخانه بزرگ ارس و بالارود تشنه است، مردم آب ندارند، صدای العطش در تابستان گوش هر آدمیزاد را کر می‌کند و پاسخی برای آن دریافت نمی‌شود.  

انتهای پیام

کد خبر 4245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =