کد خبر 6471
۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰

جهانگیرزاده:

بارانداز ریلی می‌تواند آثار مثبتی در اقتصاد استان اردبیل به همراه داشته باشد

بارانداز ریلی می‌تواند آثار مثبتی در اقتصاد استان اردبیل به همراه داشته باشد

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی گفت: راه‌اندازی بارانداز ریلی در شمال استان اردبیل اقتصاد و تجارت استان اردبیل را متحول خواهد کرد.

به گزارش نمایندگان ما، عباس جهانگیرزاده نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: به دنبال تشکیل کمیسیون مشترک ایران و آذربایجان به ریاست وزیر راه و شهرسازی توافقات خوبی بین ایران و آذربایجان انجام شد تا شاهد بازگشایی مجدد گمرک بیله‌سوار و تردد مرزی در این منطقه باشیم.

وی تصریح کرد: فعال شدن گمرک بیله‌سوار به شکل همه‌جانبه می‌تواند آثار و نتایج مثبت اقتصادی را در منطقه به همراه داشته باشد که قطعاً پیگیری این موضوعات به عنوان اولویت اصلی مد نظر خواهد بود.

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی گفت: ما انتظار داریم همچون گذشته و قبل از ایام کرونا ترددهای مرزی به ویژه برای مسافران و گردشگران حوزه سلامت مورد توجه قرار گرفته و شرایط مطلوبی را در تبادلات مرزی شاهد باشیم.

جهانگیرزاده افزود: علاوه بر بازگشایی گمرک بیله‌سوار به روی مسافران هر ۲ کشور، مقرر شده تا با همراهی مسئولان کشور آذربایجان بارانداز ریلی در پارس‌آباد به عنوان کانون تولید محصولات کشاورزی و فرآوری آن مورد توجه قرار گرفته و در این زمینه اقدامات اساسی انجام شود.

وی فعالیت فرودگاه پارس‌آباد را در کنار تردد مسافران به شکل هواپیماهای باری و حمل و نقل تجاری یادآور شد و خاطرنشان کرد: در این زمینه نیز مقرر شد تا تعداد پروازها به ویژه پروازهای حوزه حمل و نقل افزایش یابد.

جهانگیرزاده حضور کشت و صنعت مغان را در کشت فرا سرزمینی و همچنین عمران و آبادانی منطقه قره‌باغ و بازسازی این مناطق یادآور شد و اضافه کرد: در این زمینه نیز رایزنی‌ها و تفاهمنامه‌های ۲ جانبه به امضا رسید تا از ظرفیت کشت و صنعت مغان در آن سوی مرز برای توسعه کشت و زرع نوین استفاده شود.

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی برگزاری جلسات منظم این کمیسیون را با هدف رفع موانع و مشکلات اقتصادی، تجاری و مرزی ایران و آذربایجان یادآور شد و بیان کرد: ادامه این روند می‌تواند آثار مثبتی را در اقتصاد استان به همراه داشته باشد.

منبع: مهر

انتهای پیام

کد خبر 6471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =