کد خبر 4260
۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۳

رحیمی:

ایران در دوران جنگ افغانستان همیشه کنار مردم این کشور بوده است

ایران در دوران جنگ افغانستان همیشه کنار مردم این کشور بوده است

عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد ایران در دوران دفاع افغانستان در مقابل اشغالگری شوروی و آمریکا، همیشه در کنار مردم این کشور بوده لذا حرف تهران برای تشکیل دولت فراگیر از سر خیرخواهی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نمایندگان ما، جلیل رحیمی جهان آبادی عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در رابطه با اظهارات سفیر کشورمان در کابل مبنی بر اینکه تهران از فراگیر بودن دولت آینده در افغانستان استقبال می‌کند، گفت: ایران شناخت دقیقی از مسائل فرهنگی، قومی، مذهبی و محیط داخلی افغانستان دارد.

نماینده مردم تربت‌جام و تایباد و باخرز و صالح آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ایران در دوران دفاع افغانستان در مقابل اشغالگری شوروی و آمریکا، همیشه در کنار مردم این کشور بوده لذا حرف تهران برای تشکیل دولت فراگیر از سر خیرخواهی است.

وی ادامه داد: اگر طالبان منزوی بماند و مشکلات اقتصادی اش حاد شود، قطعا زمینه جنگ داخلی، رشد داعش و تنش های امنیتی داخلی در این کشور فراهم می شود. ایران نگران این شرایط بوده و همچنین با توجه به پیوندهای عمیق با مردم این کشور، خواهان ایجاد زمینه آرامش و توسعه افغانستان است. این توصیه مبتنی بر شناخت و ضرورت های امنیتی حاکم بر منطقه است تا بعد از چند دهه جنگ و خونریزی و چالش های داخلی، این سرزمین به سمت فضای آرام و پیشرفت حرکت کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امیدواریم طالبان حرف خیرخواهانه، کارشاناسانه و دلسوزانه تهران را بشوند تا منافع مردم افغانستان حاصل شود.

منبع:خانه ملت

انتهای پیام

کد خبر 4260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =