کد خبر 4583
۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱

مرکز پژوهش‌های مجلس برگزار کرد

آسیب شناسی تقنینی و تطبیقی امور ایرانیان خارج از کشور

آسیب شناسی تقنینی و تطبیقی امور ایرانیان خارج از کشور

دفتر مطالعات سیاسی مرکز پژوهش های مجلس نشست تخصصی «بررسی خلاءهای سیاسی موجود در رابطه با ایرانیان خارج از کشور» را برگزار کرد.

به گزارش نمایندگان ما، دفتر مطالعات سیاسی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی نشست تخصصی «بررسی خلاءهای سیاسی موجود در رابطه با ایرانیان خارج از کشور» را با حضور اساتید این حوزه جناب آقای  سجادپور، استاد روابط بین الملل و معاون پژوهشی اسبق وزارت خارجه، سرکار  دکتر قاسمی، استاد دانشکده مطالعات جهان و سرکار خانم  موحدی، مدیرکل برنامه ریزی معاونت زنان ریاست جمهوری و پژوهشگر مهاجرت های بین المللی برگزار کرد.

در این نشست در دو بخش "تبیین نظام مسائل ایرانیان خارج از کشور" و "خلاءهای موجود در کشور" به بررسی و آسیب شناسی وضعیت قانون گذاری در امور مربوط به ایرانیان خارج از کشور پرداخته شد.

در بخش نخست، سه مسئله محوری انگاره ها، چالش ها و رویکردهای ناظر  به موضوع ایرانیان خارج از کشور به تفصیل مورد بحث قرار گرفت. اجتناب از نگاه تقلیل گرایانه و ساده انگاری و لزوم بررسی عمیق و جامع این موضوع از نکات مهمی بود که در جلسه مطرح شد.
 
در بخش دوم، مهمانان به ارائه پژوهش های خود در خصوص خلاءهای تقنینی، سیاستگذاری و نهادی در خصوص ایرانیان خارج از کشور پرداختند و سازوکارهای پیشنهادی خود را برای اجرای هر چه بهتر اسناد بالادستی و قوانین مطرح کردند.  

انتهای پیام

کد خبر 4583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =