کد خبر 4705
۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۱

حکایت خسارت وارد شده به مردم فریدن بخاطر زاینده رود!

حکایت خسارت وارد شده به مردم فریدن بخاطر زاینده رود!

نماینده مردم دامنه، فریدن و چادگان در مجلس شورای اسلامی گفت: به خاطر قرار گرفتن بخشی از آب مصرفی منطقه فریدن در سد زاینده رود، مردم فریدن دچار کمبود آب شرب هستند و این مسئله در مجلس مطرح شد.

حسین محمد صالحی نماینده مردم دامنه، فریدن و چادگان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی نمایندگان ما در خصوص حقابه های مردم فریدن، گفت: تمامی حقابه های منتهی به زاینده رود، در کمیته ویژه در حال بررسی است و هم اکنون مردم شهرستان فریدن و چادگان درحال استفاده حقابه های خود هستند که بخشی از آن توسط خشکسالی محدود شده است.

وی بیان کرد: اینکه برخی می گویند حق آب مردم منطقه فریدن در اختیار مردم زاینده‌رود قرار می گیرد، منظورشان این است که با توجه به خشکسالی های اخیر و کمبود آب، دولت باید مبلغی را در اختیار آنان به عنوان حقابه قرار دهد تا این کمبود آب جبران شود.

نماینده مردم دامنه، فریدن و چادگان در مجلس ادامه داد: هم اکنون مردم فریدن درحال استفاده از حقابه هایی هستند که از چشمه لنگان و سد زاینده رود سرازیر هستند و کسانی که از حق آب کشاورزی در بهار و تابستان محروم هستند باید بررسی شود که به چه مقدار به آنها خسارت خورده است.

محمد صالحی افزود: به خاطر قرار گرفتن بخشی از آب مصرفی منطقه فریدن در سد زاینده رود، مردم فریدن دچار کمبود آب شرب هستند و این مسئله در مجلس مطرح شد و نتایج آن متعاقباً اعلام خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تامین آب شرب مردم دامنه، فریدن و چادگان خداقل به ۵ یا ۶ سال زمان نیاز است که به صورت کامل سازماندهی و بررسی شود.

انتهای پیام

کد خبر 4705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =