کد خبر 4644
۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۱

میرمحمدی:

قرار نبود انفال و معادن تبدیل به بلای جان مردم، ویژه خواری عده ای شود

قرار نبود انفال و معادن تبدیل به بلای جان مردم، ویژه خواری عده ای شود

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس گفت: قرار نبود انفال و معادن تبدیل به بلای جان مردم، ویژه خواری عده ای، ابزاری برای تخریب مراتع، جاده ها، محیط زیست و آرامش مردم روستاها و شهرها شود.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، سیدجلیل میرمحمدی نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز(یکشنبه، ۱۰ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود خطاب به رئیس جمهور، نمایندگان و مسئولان یزد، گفت: قرار بود انفال و معادن برای تأمین منافع مردم و جامعه اسلامی به کار گرفته شود و قرار نبود انفال و معادن تبدیل به بلای جان مردم، ویژه خواری عده ای، ابزاری برای تخریب مراتع، جاده ها، محیط زیست و آرامش مردم روستاها و شهرها شود.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی خطاب به مردم این منطقه و اهالی روستاهای آن، گفت: متأسفم که علیرغم اعتراضات مکرر شما و ممنوعیت استقرار معادن جدید توسط شورای تأمین، باز هم مجوز معدن جدید به اسم افراد خاص، با رانت و ویژه خواری صادر می شود. علیرغم پیگیری های نماینده شما باز هم اصرار به این اقدام خطرناک وجود دارد.

وی افزود: متأسفم که سال قبل بدون اطلاع من، امام جمعه و شما و حتی با وجود مخالفت منابع طبیعی، محیط زیست و انرژی اتمی در یک اقدام بی سابقه در حریم زیستی مردم شهر میبد و در فاصله کمتر از ۸ کیلومتری، مجوز بهره برداری از یک معدن چند صد هکتاری صادر شده است.

میرمحمدی میبدی در ادامه با بیان اینکه آلایندگی وحشتناک، انفجارهای مختلف از هم اکنون صدای خیلی افراد را درآورده است، اظهار داشت: وقتی آلودگی معدنی همراه با آلودگی صنعتی شود، جان مردم منطقه را به لب خواهد رساند. بارها از این تریبون فریاد زده ام که دورنمای بسیار تاریکی در انتظار شهرستان های تفت و میبد قرار دارد اگر به ادامه این روند اصرار کنیم.

این عضو مجمع نمایندگان استان یزد در ادامه قول پیگیری این موضوع را به مردم تفت و میبد داد و افزود: با این حال حمایت و مطالبه شما نیز کمک کننده بوده و مانع از صدور این مطلب می شود. حال که دولت انقلابی روی کار آمده دیگر انتظار زیادی نیست که وزیر صنعت، رئیس سازمان محیط زیست و استاندار پای کار بیایند و مانع تداوم این روند خطرناک شوند.

وی همچنین با اشاره به آب رسانی به روستاهای شهرستان تفت گفت: حدود یک سال و نیم است که این موضوع میان سازمان برنامه و بودجه، وزارت نیرو و سازمان آب و فاضلاب در رفت و آمد است. مردم روستاها تشنه هستند و باید به داد آنها رسید. تأمین آب مردم تفت و میبد به خصوص در تابستان و تأمین زیرساخت های لازم ضروری است.

میرمحمدی میبدی در ادامه با بیان اینکه اتمام پروژه های ورزشی، زمین چمن های روستایی، بازسازی پروژه های تربیت بدنی نیمه تمام، مورد انتظار مردم است، خطاب به وزیر ورزش اظهار داشت: باید شخصا به منطقه بیایید. مکاتبات مکرر با شما شده اما اقدام عملی صورت نگرفته است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: اختصاص سهمیه منطقه ۳ آموزش و پرورش برای کنکور دانش آموزان تفت، مطالبه جدی و حق مردم است که نباید به خاطر فاصله نزدیک، این حق از مردم تفت ضایع شود.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در پایان  خاطرنشان کرد: اختصاص ایستگاه راه آهن و اصلاح حوزه انتخابیه تفت و میبد مورد تقاضا است. قانون اساسی دولت را مکلف کرده که ۱۰ سال یک بار و ۲۰ سال یکبار به این موضوع بپردازد اما انجام نشده است. رئیس جمهور لایحه اصلاحیه را با توجه به مصوبه صریح قانون اساسی به مجلس ارائه کند. امیدوارم رئیس جمهور دستور جدی صادر کند، وزیر نیرو، جهاد کشاورزی و ورزش پای کار بیایند و این مصوبات را اجرایی کنند.

انتهای پیام

کد خبر 4644

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =