کد خبر 4745
۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۱

امروز مجلس چه خبر بود؟

دغدغه مجلس برای بازنشستگان/ ورود مجلس به قوانین حوزه احزاب سیاسی

دغدغه مجلس برای بازنشستگان/ ورود مجلس به قوانین حوزه احزاب سیاسی

نشست علنی مجلس شورای اسلامی صبح امروز به ریاست قالیباف و با حضور ۱۹۴ نفر از نمایندگان آغاز شد.

به گزارش نمایندگان ما، نشست علنی مجلس شورای اسلامی صبح امروز (یک‌شنبه ۱۷ بهمن‌ماه) به ریاست محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی ساعت ۸ و  ۱۸ دقیقه و با حضور ۱۹۴ نفر از نمایندگان آغاز شد.

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی دستور کار صحن علنی امروز را به شرح زیر قرائت کرد:
گزارش کمیسیون اجتماعی در خصوص طرح اصلاح تبصره (۱) قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان
گزارش کمیسیون عمران در مورد طرح انتقال آب از دریای عمان به استان سیستان و بلوچستان
گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مورد طرح فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه احزاب سیاسی
گزارش کمیسیون فرهنگی در مورد طرح فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه ورزش
گزارش کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مورد لایحه به هزینه قطعی منظور نمودن اعتبار خرید وسایل حفاظتی جزیره خارک
گزارش کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مورد طرح استفساریه ماده (۸۱) قانون مالیات های مستقیم 
گزارش کمیسیون عمران در مورد لایحه موفقتنامه خدمات هوایی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری صربستان
گزارش شور دوم کمیسیون اجتماعی در مورد طرح اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی
گزارش کمیسیون عمران در مورد لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به موافقتنامه اروپایی حمل و نقل محصولات خطرناک از طریق جاده (ای دی آر)
گزارش کمیسیون عمران در مورد لایحه موافقتنامه سرویس های هوایی دو جانبه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری عراق
بررسی تقاضای دو فوریت در مورد  طرح الحاق دو بند به قانون فهرست نهادها و موسسات عمومی غیر دولتی

خط امام (ره) تحریف شدنی نیست
رئیس مجلس شورای اسلامی در ابتدای جلسه با بیان این که خط امام هرگز تحریف شدنی نیست و رمز کارآمدی ما این است که در فهم و تصمیم و اقدام خودمان روی مبانی فکری و عملی بنیانگذار انقلاب کار کنیم تاکید کرد: هر چه از مکتب امام دور شویم ناکارآمدی هم بیشتر خواهد شد البته انقلاب اسلامی ایران با وجود همه ضعف‌های داخلی و همه هجمه‌های خارجی تا امروز سربلند و پایدار مانده است اما این را بدانیم که در بلندمدت ماندگاری انقلاب هم مشروط به کارآمدی ساختار نظام جمهوری اسلامی است.


اصلاح قانون توسعه بهینه سازی آب شرب شهری و روستایی 
نمایندگان در نشست علنی امروز در جهت تامین نظر شورای نگهبان در جریان اصلاح طرح انتقال آب از دریای عمان به استان سیستان و بلوچستان با ۱۵۲ رأی موافق یک بند را به ماده ۲ قانون توسعه و بهینه سازی آب شرب شهری و روستایی الحاق کردند.


اصلاح طرح فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه احزاب سیاسی 
در اقدامی دیگر،  مجلس شورای اسلامی جهت تأمین نظر شورای نگهبان، طرح فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه احزاب سیاسی را با ۱۶۰ رأی موافق، بدون رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۵ نماینده حاضر در صحن اصلاح کردند.


موافقت مجلس با اصلاح طرح فهرست قوانین و احکام نامعتبر حوزه ورزش
همچنین نمایندگان در نشست علنی امروز به منظور تامین نظر شورای نگهبان با اصلاح بند الف طرح فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه ورزش با ۱۶۹ رأی موافق، ۲ رأی مخالف و یک رأی ممتنع از مجموع ۲۰۴ نماینده حاضر در جلسه علنی موافقت کردند.


تصویب کلیات لایحه قطعی نمودن اعتبار خرید وسایل حفاظتی جزیره خارک 
در ادامه نمایندگان، با کلیات لایحه به هزینه قطعی منظور نمودن اعتبار خرید وسایل حفاظتی جزیره خارک با ۱۴۷ رأی موافق، ۳۵ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۲ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند. محمدمهدی مفتح سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در توضیح این لایحه گفت: بر اساس لایحه مذکور به وزارت نفت اجازه داده می‌شود که مبلغ ۴ میلیارد ریال هزینه‌های ناشی از جنگ تحمیلی را که در سال ۱۳۶۱ برای خرید وسایل حفاظتی جزیره خارک هزینه کرده در اختیار بگیرد. اسنادی برای خرید این تجهیزات با توجه به شرایط جنگی آن زمان وجود ندارد، وزارت دفاع در کمیسیون تأکید کرد که کار به درستی انجام شده اما اسنادی در دسترس نیست لذا کمیسیون موافقت کرد که اسناد این معامله به طور قطعی و به منظور قطعی نمودن اعتبار در نظر گرفته شود.


در نهایت دکتر محمدباقر قالیباف زنگ پایان نشست علنی امروزیکشنبه ۱۷ بهمن ماه مجلس شورای اسلامی را رأس ساعت ۱۰ صبح به صدا درآورد. رئیس مجلس شورای اسلامی، افزود: نشست آتی صحن فردا دو شنبه، ۱۸ بهمن ماه ساعت ۷ و ۴۵ دقیقه با ادامه دستور کار هفتگی مجلس برگزار خواهد شد. قالیباف در پایان نشست علنی خطاب به نمایندگان گفت: با توجه به قرار گرفتن در یوم الله دهه فجر و برای تجدید میثاق با آرمان های انقلاب و معمار کبیر انقلاب، امروز در حرم مطهر حضرت امام راحل حضور می یابیم که انتظار می رود نمایندگان رعایت پروتکل های بهداشتی را مدنظر قرار دهند.

انتهای پیام

کد خبر 4745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =