کد خبر 4927
۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۹

انتقاد سعیدی از طرح کدینگ سوخت در سیستان و بلوچستان

انتقاد سعیدی از طرح کدینگ سوخت در سیستان و بلوچستان

نماینده مردم چابهار، نیک شهر، کنارک و قصرقند در مجلس گفت: تا زمانی که زیرساخت‌های اقتصادی در استان سیستان و بلوچستان ایجاد نشود پدیده قاچاق سوخت نه یک انتخاب بلکه مسئله‌ای اجتناب‌ناپذیر تاریخی است و متهمین اصلی این مسئله مسئولانی هستند که کم‌کاری می‌کنند.

به گزارش نمایندگان ما، معین الدین سعیدی نماینده مردم چابهار، نیک شهر، کنارک و قصرقند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت و دلایل قاچاق سوخت در استان سیستان و بلوچستان، گفت: طبق اعلام رسمی وزارت کشور ۸۵ درصد از قاچاق سوخت استان از مناطق دیگر می‌آید و ربطی به مردم این منطقه ندارد لذا عنوان قاچاق سوخت به مردمی -که با شرافت زندگی می‌کند- بی‌انصافی است.

نماینده مردم چابهار، نیک شهر، کنارک و قصرقند در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:باید جلوی قاچاق گرفته شود اما باید توجه شود که مقام معظم رهبری فرمودند؛ جلوی قاچاق را جدّی باید گرفت، ما تا حالا در مبارزه‌ی با قاچاق خیلی جدّی عمل نکرده‌ایم؛ در مبارزه‌ی با قاچاق جدّی عمل کنید. مراد من از قاچاق، فلان کوله‌بَرِ ضعیفِ بلوچستانی نیست که میرود آن‌طرف یک چیزی را برمیدارد روی کول خودش می‌آورد این‌طرف؛ اینها که چیزی نیست، اینها اهمّیّتی ندارد؛ با آنها مبارزه هم نشود اشکالی ندارد.

وی افزود: با توجه به ضعیف بودن زیرساخت‌های اقتصادی در استان سیستان و بلوچستان و اینکه شرایط زندگی بسیار سخت است و تنها محل درآمد بخش عظیمی از مردم یارانه‌ها هستند لذا در این شرایط مردم به ناچار سوخت جا به جا می‌کنند.

سعیدی اضافه کرد: تا زمانی که زیرساخت‌های اقتصادی در این منطقه ایجاد نشود پدیده قاچاق سوخت نه یک انتخاب بلکه مسئله‌ای اجتناب‌ناپذیر تاریخی است و متهمین اصلی این مسئله مسئولانی هستند که کم‌کاری می‌کنند چراکه ۸۵ درصد قاچاق سوخت از دیگر استان‌ها با مدیریت مافیای سوخت صورت می‌گیرد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین طرح کدینگ سوخت مبنی بر اینکه مردم فقط در جایگاه‌های خاصی می‌توانند به خودروهای سوخت بزنند به معنای تضییع حقوق حقه آن‌ها است ضمن آنکه در چابهار تنها دو جایگاه سوخت وجود دارد.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام

کد خبر 4927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =