کد خبر 4884
۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵

خدابخشی:

پیشنهاد منطقه ویژه الیگودرز به هیات وزیران ارائه شده است

پیشنهاد منطقه ویژه الیگودرز به هیات وزیران ارائه شده است

نماینده مردم الیگودرز در مجلس گفت: در حوزه وزارت اقتصاد  یک مصوبه برای شهرستان الیگودرز وجود داشته و آن هم بررسی و ارائه پیشنهاد منطقه ویژه الیگودرز بوده است که به هیات وزیران ارائه و توسط دبیرخانه آزاد صنعتی به مناطق ویژه انجام شده است.

به گزارش نمایندگان ما، محمد خدابخشی نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی در خصوص مصوبات سفر اخیر هیات دولت به لرستان و در بخش کشاورزی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: احداث کارخانه فرآورده‌های گیاهان دارویی، احداث پاسگاه منابع طبیعی در بزنوید و شول‌آباد با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان و پیگیری ارتقا فرمانداری الیگودرز به فرمانداری ویژه از این مصوبات در شهرستان الیگودرز بوده است.

وی با اشاره به مصوبات در حوزه وزارت علوم بیان کرد: احداث پژوهشکده گیاهان دارویی و راه‌اندازی آموزشکده فنی‌حرفه‌ای در این راستا مربوط به شهرستان الیگودرز بوده است.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی گفت: در حوزه وزارت آموزش و پرورش، صندوق ذخیره فرهنگیان مصوبه برای الیگودرز داشته و آن هم ایجاد کارگاه تولید البسه دانش‌آموزی و ماسک برای این شهرستان است.

احداث مجتمع کشت و صنعت دامپروری پنج هزار راسی

خدابخشی ادامه داد: در حوزه بنیاد شهید و امور ایثارگران، احداث مجتمع کشت و صنعت دامپروری پنج هزار راسی که توسط سازمان اقتصاد کوثر پیگیری شده برای فرزندان خانواده شهدا و ایثارگران ایجاد خواهد شد مربوط به شهرستان الیگودرز بوده است.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبات حوزه وزارت نفت در شهرستان الیگودرز عنوان کرد: سهم الیگودرز دو مصوبه اعم از تسریع در تکمیل پروژه گازرسانی به شول‌آباد و اجرایی کردن پروژه گازرسانی به شهر تیتکان بزنوید است که در این راستا تمام روستاهای در مسیر گازرسانی خواهند شد.

وی به مصوبات حوزه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اشاره  و خاطرنشان کرد: اتصال فیبر نوری شاپورآباد به سدرودبار لرستان تنها مصوبه شهرستان الیگورز بوده که در این راستا تمام روستاهای در مسیر به فیبر نوری مجهز خواهند شد و  مشکل آنتن‌دهی مردم رفع و اینترنت پرسرعت بهره‌مند می‌شوند.

پیشنهاد منطقه ویژه الیگودرز به هیات وزیران ارائه شده است

خدابخشی اظهار کرد: در حوزه وزارت اقتصاد  یک مصوبه برای شهرستان الیگودرز وجود داشته و آن هم بررسی و ارائه پیشنهاد منطقه ویژه الیگودرز بوده است که به هیات وزیران ارائه و توسط دبیرخانه آزاد صنعتی به مناطق ویژه انجام شده است.

وی با اشاره  به مصوبه  حوزه ورزش و جوانان گفت: تکمیل پیست اسکی فرسش، با اعتبار شش میلیارد تومان یکی دیگر از مصوبات سفر اخیر هیات دولت به لرستان بوده است.

این مسئول ادامه داد: در حوزه وزارت میراث و فرهنگی و صنایع گردشگری در سفر هیات دولت،  تنها یک مصوبه  مربوط به شهرستان الیگودرز و آن هم تسریع بررسی مجدد احداث مجتمع گردشگری سد رودبار لرستان بوده است.

وی در خصوص مصوبات سفر هیات دولت در بخش وزارت نیرو گفت: سه مصوبه اعم از اختصاص ۳۵ میلیارد تومان برای تکمیل شبکه پایاب سد حوضیان، اختصاص ۳۵ میلیارد تومان برای تکمیل سد حوضیان و تسریع آبرسانی برای روستاهای زیان دیده است، قمرود که این پروژه دو سال قبل کلنگ زنی شده و آبرسانی به ۹۰ روستا در دستور کار دارد.

خدابخشی با اشاره به مصوبات حوزه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در شهرستان الیگودرز تصریح کرد:در این حوزه دو مصوبه مربوط به شهرستان الیگودرز بوده و آن هم تسریع در تکمیل کارخانه لاستیک بارز لرستان و تسریع در مجتمع گردشگری حوضیان بوده است.

تسریع  در راه‌اندازی در کارخانه سنگ الیگودرز

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در حوزه صنعت معدن و تجارت  برای این شهرستان،  احداث کارخانه تولید پروفیل آلومینیوم و دیگری تسریع و راه‌اندازی در کارخانه سنگ الیگودرز بوده است.

وی یادآور شد: ۳۲ مصوبه برای شهرستان الیگودرز در سفر اخیر هیات دولت به لرستان انجام شده که امتیازاتی  بوده که مسئولین نظام به مردم الیگودرز اختصاص داده‌اند و نگاه نسبت به مردم این دیار ویژه است و به عنوان وکلای مردم در مجلس شورای اسلامی این امتیازات را پیگیری خواهم کرد.

انتهای پیام

کد خبر 4884

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =