کد خبر 4902
۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۴

عباس زاده:

احداث فرودگاه جزیره تنب بزرگ بر اساس منطق آمایش سرزمینی

احداث فرودگاه جزیره تنب بزرگ بر اساس منطق آمایش سرزمینی

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است جمهوری اسلامی بر اساس برنامه‌های کلان و منطق آمایش سرزمینی به هر نقطه از خاک خود کاربری می‌دهد که جزایر خلیج فارس نیز جزء آن بوده و شیخ‌نشینان حاشیه این خلیج حق اظهارنظر درباره آن را ندارند.

به گزارش نمایندگان ما، محمود عباس زاده مشکینی ، با اشاره به افتتاح فرودگاه جزیره استراتژیک تنب بزرگ گفت: وجب به وجب خاک جمهوری اسلامی چه به صورت جزیره و چه پیوسته به خاک ایران، تحت حاکمیت و مدیریت جمهوری اسلامی ایران است و طبق برنامه از آن استفاده می شود.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه طبق منطق آمایش سرزمینی از خاک خود استفاده خواهیم کرد، اظهار داشت: در همین راستا جزایر تنب های بزرگ و کوچک و ابوموسی جزء خاک ما بوده و به هر شیوه که صلاح باشد اعم از نظامی، صنعتی، آموزشی و غیره استفاده کرده و بر اساس آمایش سرزمینی در صورت نیاز کاربری می دهیم.

وی در ادامه با اشاره به لفاظی های گاه به گاه امارات درباره مالکیت جزایر سه گانه، تأکید کرد: تمامی کشورها در چارچوب تمامیت ارضی بر اساس مصلحت به زمین های خود کاربری داده و اعمال مدیریت و حاکمیت می کنند لذا از آنجایی که ما در امور داخلی کشورهای دیگر دخالت نمی کنیم، دخالت سایر کشورها آن هم بر جزایر سرزمینی خود را نمی تابیم.

عباس زاده مشکینی ادامه داد: برخی از جزایر ما در خلیج فارس از اندازه کشورهای حاشیه خلیج فارس بزرگ تر است لذا آنها نمی توانند به هیچ وجه درباره خاک سرزمین ما اظهار نظر کرده و یا به آن دستیازی کنند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به اهمیت افتتاح این فرودگاه در جزیره تنب بزرگ که امکان جابجایی مسافر را فراهم می کند، خاطرنشان ساخت: قطعا هر کجا مردم در آن حضور داشته باشند، آباد شده و امنیت و ثبات آن افزایش می یابد لذا جمهوری اسلامی طبق برنامه‌های کلان خود برای مناطق مختلف امکانات و زیرساخت فراهم می کند.

منبع:خانه ملت

انتهای پیام

کد خبر 4902

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =