کد خبر 4901
۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۶

همتی:

توافق در وین تنها طبق شرایط جمهوری اسلامی حاصل می شود

توافق در وین تنها طبق شرایط جمهوری اسلامی حاصل می شود

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به مذاکرات وین، گفت: توافق تنها بر اساس شرایط جمهوری اسلامی صورت می گیرد و تیم مذاکره کننده به هیچ عنوان از مواضع جمهوری اسلامی ایران کوتاه نخواهد آمد.

به گزارش نمایندگان ما، حسن همتی با اشاره به مذاکرات وین، گفت: مواضع جمهوری اسلامی ایران و خواسته های مردم در قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها مبنی بر لغو تحریم ها و گرفتن تضمین های سیاسی، اقتصادی و عملی برای اجرای توافقنامه برجام به طور مفصل آمده است و تیم مذاکره کننده بر اساس مفاد این قانون با غربی ها در حال مذاکرات است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: مذاکره کنندگان در مورد مواضع اصلی جمهوری اسلامی ایسادگی کردند، مذاکرات تا زمانی که تمام منافع ملت تامین نشود کوتاه نخواهند آمد، دولت، مجلس و مردم نیز توافقی که تامین کننده منافع جمهوری اسلامی ایران و ملت نباشد را نخواهند پذیرفت.

همتی در ادامه اظهار کرد: شیطنت هایی از طرف آمریکایی ها و اروپایی ها همانند گذشته صورت می گیرد اما آنها باید بدانند توافق زمانی حاصل می شود که تمام شرایط و خواسته های ایران تامین شود زیرا آنها از برجام خارج شدند و اجرا نکردند و هزینه آن را هم باید بپردازند.

وی همچنین یادآور شد: توافق بر اساس شرایط جمهوری اسلامی باید صورت بگیرد، ما هم به هیچ عنوان از مواضع خود کوتاه نخواهیم آمد. تیم مذاکره کننده نیز کاملا بر این اصل واقف است.

منبع:خانه ملت

انتهای پیام

کد خبر 4901

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =