کد خبر 4974
۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱

مجوز مجلس به دولت برای فروش منابع ارزی حاصل از صادرات نفت به نرخ سامانه معاملات الکترونیک

مجوز مجلس به دولت برای فروش منابع ارزی حاصل از صادرات نفت به نرخ سامانه معاملات الکترونیک

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه ای به دولت مجوز دادند تا منابع ارزی حاصل از صادرات نفت را به نرخ سامانه معاملات الکترونیک به فروش برساند.

به گزارش خبرنگار پایگاه تحلیلی نمایندگان ما، در جلسه علنی نوبت صبح امروز (دوشنبه) بندهای ک و ل تبصره ۱ بودجه ۱۴۰۱ در بخش درآمدی را تصویب کردند.

بر اساس بند ک، به وزارت نفت از طریق شرکت ملی صنایع پتروشیمی اجازه داده می‌شود برای تأمین هزینه‌های اجرائی خط لوله انتقال اتیلن غرب کشور نسبت به أخذ معادل ریالی دو و نیم درصد(۲.۵%) ارزش فروش هر تن اتیلن تولیدی حاصل از خوراک صرفاً اتان اقدام نماید. وجوه مذکور پس از وصول به ردیف درآمدی شماره ۱۶۰۱۲۷ جدول شماره(۵) این قانون نزد خزانه‌داری کل واریز می‌شود.

بر اساس بند ل، به دولت اجازه داده می‌شود بخشی از سهم درآمد عمومی از منابع ارزی حاصل از صادرات نفت خام، میعانات گازی و خالص صادرات گاز را پس از کسر سهم صندوق توسعه ملی و سهم شرکت های تابعه وزارت نفت، (موضوع بند(ب) ماده(۱) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت(۲) و بند(الف) این تبصره)، که توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تعیین می‌شود با عاملیت بانک های دولتی به فروش رساند.  

این بانک موظف است پس از فروش ارز موضوع این بند در سامانه های ارزی تحت نظارت بانک مرکزی به نرخ سامانه معاملات الکترونیک (ای. تی. اس) و وصول معادل ریالی آن از خریدار، منابع ریالی را بلافاصله به حساب مربوطه نزد خزانه‌داری کل کشور واریز نماید.

انتهای پیام

کد خبر 4974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =