کد خبر 4999
۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۹

راستینه:

فرش ایرانی به حاشیه رفته است

فرش ایرانی به حاشیه رفته است

عضو کمیسیون فرهنگی با هشدار به سبقت گیری افغانستان و هند از ایران در صادرات فرش گفت: ورود سرمایه گذاران خصوصی و حمایت‌های دولتی می‌تواند گام موثری در برند شدن دوباره فرش ایرانی نقش داشته باشد.

به گزارش نمایندگان ما، احمد راستینه هفشجانی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در مورد سبقت گیری افغانستان و هند از ایران در صادرات فرش، گفت: برند فرش ایرانی در سطح ملی و بین المللی زبانزد جهانیان است که متاسفانه در سال‌های اخیر با دو مشکل در تولید و صادرات مواجه بوده است.

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان افزود: در چند سال اخیر رونق صنعت قالی‌بافی و فرش‌بافی مورد بی مهری مسئولان و متولیان امر قرار گرفته به گونه‌ای که فرش ایرانی از رتبه اول جهانی به جایگاه ۴ و ۵ رسیده است، در حال حاضر کشورهایی نظیر افغانستان و هند بازار فرش را در جهان به دست گرفته و این موضوع در همه حال به ضرر کشور ما محسوب می‌شود.  

راستینه با انتقاد از بی توجهی به صنعت فرش بافی در کشور تاکید کرد: فرش آینه زیباشناسی فرهنگ ایرانی و بوم خیالات مردم ایران است که طرفداران زیادی در شرق و غرب جهان دارد. حتی گردشگرانی که از بیشتر نقاط جهان به ایران می‌آیند، فرش ایرانی را به عنوان ارزشمندترین سوغات ایران زمین شناخته؛ اما جای سوال اینجاست چه اتفاقی رخ داده که امروز این هنر ایرانی به حاشیه کشانده شده است!؟

تولید فرش به عنوان صنعت ارز آور یک فرصت است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تولید فرش به عنوان صنعت ارز آور در شرایط تحریم‌ها یک فرصت استثنایی است که به دلیل عدم حمایت‌های دولتی، سرمایه گذاری قوی برای رونق صنعت فرش بافی؛ تبلیغات گسترده در سطح ملی و جهانی در قالب نمایشگاه‌های داخلی و بین المللی همه دست به دست هم داده تا برند برتر فرش دستباف ایرانی در شرایط جهانی از رتبه نخستین به سوم و چهارم سقوط کند.

منبع: خانه ملت 

انتهای پیام

کد خبر 4999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =