کد خبر 5028
۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۷

گزارش اختصاصی؛

تکلیف سهام عدالت به کجا رسید؟

تکلیف سهام عدالت به کجا رسید؟

در بودجه امسال نیز ۷۵ هزار میلیارد تومان سهام باید عرضه شود، ۱۳۰ هزار میلیارد تومان نیز کمیسیون تلفیق پیشنهاد کرده است تا برای حمایت از تأمین اجتماعی و ایثارگران سهام عرضه شود.

پایگاه خبری تحلیلی نمایندگان ما: حدود دو میلیون و سیصد هزار نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد و بیش از یک میلیون و سیصد هزار نفر از افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی فاقد سهام عدالت هستند و این افراد باید تعیین تکلیف شوند.

محمدرضا پورابراهیمی نماینده کرمان در مجلس شورای اسلامی، می گوید: طرح تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت سال گذشته در کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح شد و ما آن طرح را تعیین تکلیف کردیم اما به دلیل عدم موافقت و همراهی دولت، به جایی نرسید.

در حال حاضر برخی از نمایندگان در پیشنهادات خود برای لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ صرفاً آورده‌اند که افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) از سهام عدالت برخوردار شوند که بنده معتقدم ما باید پیشنهادی ارائه دهیم که همه افراد تحت پوشش دستگاه‌های حمایتی از جمله افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی هم از سهام عدالت برخوردار شوند.

هم اکنون این طرح در مجلس درحال بررسی است و نتایج آن تا چند آینده اعلام می‌شود.

علی نیکزادثمرین نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، می گوید: جراحی اقتصادی که قرار بود با هدفمندی یارانه ها رخ دهد، محقق نشد، این رویه برای سهام عدالت نیز تکرار شد.

همچنین در پور ابراهیمی می گوید: در بودجه امسال نیز ۷۵ هزار میلیارد تومان سهام باید عرضه شود، ۱۳۰ هزار میلیارد تومان نیز کمیسیون تلفیق پیشنهاد کرده است تا برای حمایت از تأمین اجتماعی و ایثارگران سهام عرضه شود، به‌عبارتی دیگر تاکنون ۴۰۰ هزار میلیارد تومان سهام دولت باید عرضه گردد که اصلاً چنین سهامی وجود ندارد.

البته برای کسانی که برای سهام عدالت ثبت نام کرده اند  سود سهام عدالت امسال برای دارندگان سهام ۵۳۲ هزار تومانی، ۵۵۰ هزار تومان خواهد بود و برای دارندگان سهام بیشتر به نسبت بالاتر است.

انتهای پیام

کد خبر 5028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =