کد خبر 5074
۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۱

گزارش اختصاصی؛

بی تفاوتی مجلس و دولت به بورس/ رای منفی نمایندگان به حمایت از بازار سرمایه در بودجه 1401

بی تفاوتی مجلس و دولت به بورس/ رای منفی نمایندگان به حمایت از بازار سرمایه در بودجه 1401

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور با انتقاد از بی تفاوتی مجلس و دولت درباره افت مستمر شاخص بورس گفت: پیشنهادات حمایتی از بازار سرمایه در لایحه بودجه 1401 وجود داشت اما متاسفانه با رای منفی صحن علنی مواجه شد اما پذیرفتنی نیست که سرمایه‌ مردم دود شود. 

پایگاه خبری تحلیلی نمایندگان ما: شاخص بازار بورس از مرداد سال گذشته با افت مواجه شد؛ این وضعیت یعنی دود شدن سرمایه‌های مردم که با هزاران انگیزه به دنبال حمایت از تولیدات ایران و همچنین بهبود وضعیت معیشتی خود بودند.

بارها پیشنهاداتی از سوی کمیسیون اقتصادی مجلس، نمایندگان مجلس، دولت و وزارت اقتصاد و شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا برای حمایت از بازار سرمایه مصوب شد اما گویا تاثیری نداشته و یا اینکه این مصوبات نتیجه‌ای ضعیف داشته و کارکرد خاصی نداشته است. 

همچنان شاخص بورس در نوسان بوده و رو به کاهش است؛ بارها سهام‌داران خرد ناراحت از افت متوالی بازار سرمایه و وعده‌های بدون عمل مقابل سازمان بورس و مجلس شورای اسلامی و سازمان برنامه و بودجه تجمع کرده و خواستار رسیدگی و حمایت از سهامداران خرد شده اند. 

در همین راستا با محمدحسن آصفری نماینده اراک در مجلس شورای اسلامی گفت‌وگو کردیم.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی نمایندگان ما درباره استمرار کاهش شاخص بورس و افت سهام‌های خرد اظهار داشت: متأسفانه دولت و مجلس درباره بورس و سرمایه‌های مردم در بازار سرمایه کم لطفی دارند چرا که نمی‌توانیم بپذیریم هر روز شاخص بورس کاهش پیدا کرده و سرمایه‌های مردم به باد برود.

وی افزود:‌ اقدامات لازم دولت برای حمایت از بورس را در لایحه بودجه 1401 ندیدیم و حتی پیشنهادات نمایندگان مجلس هم در این زمینه مورد توجه و عنایت نمایندگان مجلس قرار نگرفت این در حالی است که تعدادی از نمایندگان مجلس به دنبال احیای بورس بوده و مهمترین نگرانی و دغدغه آنها از بین رفتن سرمایه‌های مردم است چرا که آنها تلاش داشتند ضمن توجه به بهبود تولید در کشور بر حجم سرمایه و درآمد خود بیفزایند اما شاهد وعده‌های بی‌عمل مسؤولان اقتصادی کشورمان در زمینه بورس هستیم.

مشاهده تصویر منبع

آصفری گفت:‌متأسفانه پیشنهادات نمایندگان مجلس برای پشتیبانی ویژه بورس در بودجه 1401 رأی لازم را نیاورد هر چند که پذیرفتنی نیست که دولت و مجلس نسبت به بازار سرمایه بی‌توجه باشند.

نماینده اراک در مجلس شورای اسلامی گفت:‌اگر بی‌توجهی به بورس و سرمایه‌های مردم در بازار سرمایه ادامه پیدا کند شاهد بی‌اعتمادی مردم در بخش‌های مختلف کشور خواهیم بود این در حالی است که دولت گذشته با اشتباهات مختلف اعتماد مردم به بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری از بین رفت و نباید این بی اعتمادی به بخش‌های دیگر کشور تسری پیدا کند تا بتوانیم مردم را به سمت سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف کشور هدایت کنیم.

وی افزود: روزگاری آقای خاندوزی که وزیر اقتصاد بود مرتب پیشنهاداتی درباره بورس می‌داد اما حالا که وزیر اقتصاد شده بازار سرمایه را راها کرده است. ضمن اینکه رئیس جمهور هم در وعده‌های انتخاباتی خواستار اصلاح رویه‌ها بازار سرمایه شده بود که باید این وعده اجرایی شود. 

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور تصریح کرد: سرمایه‌های مردم در بورس حق الناس است؛ متأسفانه دلالانی وارد بورس شدند، سرمایه مردم را به غارت بردند که باید به موضوع ورود قاطعی داشته باشیم و حق و حقوق مردم را بگیریم و به آنها بدهیم و نباید بی تفاوت باشیم. 

انتهای پیام

کد خبر 5074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =