کد خبر 5514
۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۷

بررسی مبانی و ظرفیت های مولدسازی دارایی های دولت

بررسی مبانی و ظرفیت های مولدسازی دارایی های دولت

صبح امروز پیش نشست رویداد بین‌المللی خصوصی‌سازی در ایران با موضوع «مبانی و ظرفیت‌های مولدسازی دارایی های دولت» در محل مرکز پژوهشهای مجلس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، پنجمین پیش نشست رویداد بین‌المللی خصوصی‌سازی در ایران با موضوع «مبانی و ظرفیت‌های مولدسازی دارایی های دولت» با همکاری مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، سازمان خصوصی‌سازی و پژوهشکده امور اقتصادی  در روز چهارشنبه ۲۴ فروردین از ساعت ۱۰ الی ۱۲:۳۰ در محل تالار شهید مدرس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی واقع در تهران، خیابان پاسداران، روبروی پارک نیاوران (ضلع جنوبی)، برگزار شد.

مدیران نشست: محمد تقی آذر شب؛ سرپرست معاونت واگذاری سهام و بنگاه‌ها سازمان خصوصی‌سازی/ سیدعلی روحانی؛ معاون مطالعات برنامه و بخش عمومی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی

اعضای نشست:علی افضلی؛ کارشناس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی/ سید محمد حسینی؛ مشاور رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی/ مجید شاکری؛ صاحبنظر اقتصادی/ شاپور محمدی؛ رئیس پژوهشکده پولی و بانکی/ بهرام وهابی؛ مشاور رئیس‌کل سازمان خصوصی‌سازی در حوزه مولدسازی

در این نشست بر لزوم همکاری و همسویی دستگاههای دارای مسئولیت در جهت مولدسازی دارایی های دولت تأکید شد. کارشناسان معتقد بودند تا زمانیکه منافع ملی، بخشی و منطقه ای در تضاد با یکدیگر باشند و همسویی بین آنها صورت نپذیرد، هعیچگونه همکاری در زمینه مولدسازی دارایی های دولت به نتیجه مطلوب منجر نخواهد شد و اثربخشی لازم را در پی نخواهد داشت. از این رو همکاری و همسویی دستگاههای متولی از جمله سازمان خصوصی سازی، مجلس شورای اسلامی، ارگانهای دولتی و ... در این زمینه بسیار مهم و حائز اهمیت می باشد.

همچنین در این نشست تأکید شد که در حال حاضر سهم واگذاری و فروش فعلاً سهم اندکی هست و حدوداً ده درصد از تکلیف دولت بر مبنای واگذاری هست، در حالی که ظرفیت این بخش خیلی بالاتر از این هست. به طور کلی ارکان درآمدهای دولت را ما دو مورد می‌دانیم؛ یک درآمدهای مالیاتی و دو درآمدهای نفتی. رکن سومی که باید تعریف کنیم مدیریت دارایی‌ها، اعم از واگذاری و مولدسازی هست، زیرا در بحث مالیات ما یک ظرفیتی داریم که بیشتر از آن آثار تورمی به همراه دارد، در بحث فروش نفت هم باید وابستگی کم شود.

انتهای پیام

کد خبر 5514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =